• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072922559
  • خبرنگار : 71628

نگرانی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از درز اطلاعاتی درباره اسناد مرتبط با ایران

نگرانی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از درز اطلاعاتی درباره اسناد مرتبط با ایران

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی درباره لو رفتن اسناد محرمانه دستگاه اطلاعاتی آمریکا درباره آنچه گفته شده برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای پاسخ به عملیات «وعده صادق۲» علیه اراضی اشغالی است، گفت که تحقیقات در این باره در حال انجام شدن و او قرار است توضیحات محرمانه‌ای را درباره چگونگی انتشار این اسناد دریافت کند.

به گزارش ایسنا، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، امروز (یکشنبه) درباره درز اطلاعاتی گسترده دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره جزئیات برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای تلافی پاسخ نظامی مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه این رژیم «عمیقا» ابراز نگرانی کرده و گفت که وضعیت را «به دقت» دنبال می‌کند.

جانسون با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده و به او گفته است که توضیحات «محرمانه‌ای» درباره این درز اطلاعاتی دریافت خواهد کرد.

پیشتر، پایگاه خبری-تحلیلی آکسیوس در گزارشی به نشر ۲ سند اطلاعاتی محرمانه آمریکایی و نگرانی مقامات این کشور درباره چگونگی لو رفتن آن‌ها اشاره کرد.

آکسیوس در گزارش خود اسناد فاش شده را به تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی پیرامون حمله احتمالی این رژیم به ایران ربط داد و نوشت: «اسناد فاش شده، حاکی جزئیاتی از فعالیت‌های نظامی اسرائیل در واکنش به حمله اول اکتبر ایران است.»

با این وجود، با توجه به اسناد فاش شده که به ادعای آکسیوس از درون ساختار امنیتی آمریکا فاش شده‌اند، گزارش آژانس ملی اطلاعات مکانی آمریکا با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی نگاشته شده است.

طبق گزارش این پایگاه خبری، اطلاعات فاش شده، جزئیات رزمایش نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی را فاش کرده است و در صورت «تأیید» شدن صحت آن، حاکی از «بررسی دقیق تحرکات اسرائیل توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا با استفاده از ماهواره‌های جاسوسی» است.

در همین راستا، روزنامه نیویورک پست گزارش داد که جانسون به سی‌ان‌ان گفته «این درز اطلاعاتی بسیار نگران‌کننده است. اتهاماتی بسیار جدی مطرح و تحقیقات در حال انجام شدن است و چند ساعت بعد، توضیحاتی در این باره دریافت خواهیم کرد. ما به دقت وضعیت را دنبال می‌کنیم.

او با تاکید بر حمایت بی‌چون‌وچرای آمریکا از سیاست‌های اشغالگرانه و اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی گفت: «من فکر می‌کنم آمریکا باید بی‌تردید در کنار متحدمان بایستد. ما در لبه یک پرتگاه، در دوران تازه‌ای برای امنیت و آزادی اسرائیل هستیم. فکر می‌کنم بسیار نزدیک هستیم».

ایران ۱۰ مهر (اول اکتبر) طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که از سوی ایران نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود، ‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند که در صورت هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن علیه ایران، زیرساخت‌های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha