• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۶
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403072921839
  • خبرنگار : 71038

گزارش عراقچی از چهارمین دور سفر به کشورهای منطقه

گزارش عراقچی از چهارمین دور سفر به کشورهای منطقه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با  اشاره به سفرهای منطقه ای خود جهت  رایزنی در مورد آخرین تحولات غرب آسیا و تلاش برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد داشت و با سفر رئیس جمهور به کازان در روزهای آینده وارد سطح عالی‌ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی در گزارشی از سفر  اخیرش به سه کشور اردن ، مصر و ترکیه در صفحه اینستاگرام خود در این ارتباط  نوشت: « چهارمین دور سفر به کشورهای منطقه از چهارشنبه(۲۵ مهرماه) آغاز و با سفر به سه کشور اردن، مصر و ترکیه تکمیل شد.

در دیدار با آقایان ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی و رجب‌ طیب اردوغان، روسای جمهور مصر و ترکیه با اشاره به وضعیت خطرناک منطقه در پی تشدید جنگ‌افروزی و بسط دامنه‌ جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان و نسل‌کشی در غزه، تلاش‌های فعالانه اخیر از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در غرب آسیا را تشریح کردم.

در دیدار با همتایانم از اردن، مصر و ترکیه علاوه بر بررسی چشم‌انداز تعمیق روابط و توسعه مناسبات دوجانبه، بر لزوم اقدام جمعی به‌ منظور جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حراست از ثبات، امنیت و منافع ملی کشورهای منطقه تاکید شد.

در سفر به استانبول همچنین در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای حوزه قفقاز جنوبی و همسایگان موسوم به (۳+۳) شرکت کردم و با استقبال از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مواضع کشورمان مبتنی بر ضرورت عدم‌ دخالت کشورهای خارجی در منطقه، احترام به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، مرزهای شناخته شده بین المللی و اجتناب از توسل یا تهدید به استفاده از زور را به عنوان لازمه صلح پایدار در این منطقه دانستم. 

در حاشیه این اجلاس با آقای آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان نیز به گفت‌وگو و تبادل‌نظر نشستیم.

در پایان نیز رایزنی‌های مفیدی با برخی از اعضای شورای سیاسی جنبش مقاومت حماس در موضوعات مرتبط با تحولات غزه داشتم.

رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد شد و با سفر رئیس جمهور به کازان در روزهای آینده وارد سطح عالی‌ خواهد شد.» 


انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha