• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072922174
  • خبرنگار : 50233

مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان اعلام کرد

برگزاری دومین همایش ملی جنگ بیولوژیک در سمنان/ سومین همایش بین‌المللی می‌شود

برگزاری دومین همایش ملی جنگ بیولوژیک در سمنان/ سومین همایش بین‌المللی می‌شود

ایسنا/سمنان مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان از برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین همایش ملی جنگ بیولوژیک سوم آبان‌ماه به میزبانی حوزه علمیه خواهران سمنان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی نجم امروز (۲۹ مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: دومین همایش ملی جنگ بیولوژیک با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و معاون امور سلامت پدافند غیرعامل کشور به مدت دو روز در مجتمع حوزوی الزهراء(س) سمنان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع سخنرانان اصلی این همایش ملی افزود: جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل و علی محمد لطیفی معاون امور سلامت پدافند غیرعامل کشور برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان با بیان اینکه اولین همایش ملی جنگ بیولوژیک سال گذشته به میزبانی حوزه علمیه خواهران دامغان برگزار شد ادامه داد: قرار است که این همایش ملی از سال آینده در سطح بین‌المللی برگزار شود.

وی اضافه کرد: قرار است که آیین رونمایی از پوستر سومین همایش که برای اولین‌بار با همکار جامعه‌المصطفی در سطح بین‌المللی برگزار شود در آذرماه پیش رو برگزار شود.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این همایش ملی در مرکز استان خبر داد و گفت: با توجه به رویکردهای تخصصی دومین همایش، قرار است که این همایش با همکاری مراکز دانشگاهی و پژوهشی استان سمنان برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان از دریافت بیش از ۶۰ مقاله از سوی دبیرخانه دومین همایش خبر داد و افزود: تاکنون ۲۰ پیش‌نشست درباره این همایش ملی در استان سمنان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام نجم از برنامه‌ریزی برای برگزاری دو پنل تخصصی در این همایش ملی خبر داد و افزود: پنل‌های تخصصی در دوم آبان ماه در سمنان برگزار می‌شود و سخنرانی‌های اصلی نیز در روز دوم همایش در دو محور «جنگ بیولوژیک و بحران جمعیت» برگزار خواهد شد.

وی همچنین از ارائه تعدادی از مقالات برگزیده در این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: محورهای همایش دوم با توجه به رویکرد تخصصی همایش در مقایسه با همایش نخست، کمتر شده است.

وی اظهار کرد: در دومین همایش ملی جنگ بیولوژیک، علاوه بر جامعه المصطفی، مهمانانی از استان‌های تهران، قم، سمنان، آذربایجان شرقی، یزد و استان خوزستان حضور دارند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با چاپ احتمالی مقالات برگزیده همایش گفت: در همایش نخست که سال قبل برگزار شد علاوه بر نمایه شدن مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، آثار برگزیده در قالب یک کتاب از سوی انتشارات هاجر قم منتشر شد. امسال نیز قرار است که ضمن نمایه شدن مقالات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، مقالات برگزیده در یک مجلد منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام نجم در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تعداد طلاب حوزه خواهران گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۲۰۰ طلبه در ۱۲ مدرسه در سطوح سه‌گانه حوزوی مشغول تحصیل هستند که یک هزار و ۷۰۰ نفر از آنان در سطوح دوم و سوم هستند.
وی از تحصیل طلاب سطح چهار در حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و افزود: این طلاب عمدتا در سه حوزه سمنان، دامغان و شاهرود هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha