• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91070301879
  • منبع : نمایندگی ایلام

سلامت جامعه ارمغان روی آوردن زنان به مدارس علمیه است

امام جمعه ایلام گفت: دختران و زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با روی آوردن به مدارس علمیه سلامت را برای جامعه به ارمغان آورده‌اند.

امام جمعه ایلام گفت: دختران و زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با روی آوردن به مدارس علمیه سلامت را برای جامعه به ارمغان آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرای شهر ایلام با تبریک شروع سال تحصیلی جدید و مصادف شدن این ایام با سالروز هفته دفاع مقدس و همچنین دهه کرامت اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، حوزه علمیه خواهران تحت عنوان جامعة الزهرا تشکیل شد که مدارس این حوزه در حال حاضر از نظر کمیت و کیفیت، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تربیت طلاب علوم دینی در منطقه و جهان محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که «حوزه علمیه خواهران به تأسی از فعالیت‌های تبلیغی و اعتقادی حضرت فاطمه الزهرا(س) در صدر اسلام شکل گرفته است» افزود: حوزه‌های علمیه خواهران بعد از انقلاب اسلامی همواره با استقبال گسترده دختران و زنان طالب معنویت و علوم و معارف اسلامی روبرو بوده است.

امام جمعه ایلام با اشاره به این‌که «حوزه‌های علمیه خواهران نقش مهمی در آشنایی دختران و زنان با فرهنگ ناب اسلامی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی دارد» خاطرنشان کرد: راه اندازی و افتتاح ساختمان مرکز حوزه علمیه خواهران فاطمه زهرا(س) در استان در ترویج احکام و معارف اسلامی در بین بانوان به عنوان مادران و زنان جامعه اسلامی مؤثر و مفید خواهد بود و به سلامت جامعه نیز کمک خواهد کرد.

لطفی با تاکید بر این‌که «تأسیس حوزه‌های علمیه و تحصیل بانوان در مراکز استان‌ها یکی از راه‌های مهم مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است» تصریح کرد: تعمیق باورهای دینی بانوان خنثی کننده توطئه‌های استکبار جهانی بوده که باید به این مهم توجه و عنایت ویژه‌ای شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در استان ایلام استقبال بسیار خوبی از سوی دختران و زنان استان از مدارس علمیه شده است و بر این اساس باید مراکز علمی حوزوی در این استان توسعه یابند.

امام جمعه ایلام با اشاره به این‌که «بیش از 10 میلیارد ریال برای ساخت این حوزه علمیه اعتبار هزینه شده است» عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران استان در شهرستان‌های ایلام، سرابله، آبدانان و دهلران با بیش از 342 نفر طلبه شاغل به تحصیل هستند و در شهرستان‌های ایوان و مهران هم جهت تحصیل 60 نفر طلبه پیگیر تأسیس حوزه علمیه هستیم.

حجت‌الاسلام نورمحمدی مسوول حوزه‌های علمیه خواهران استان ايلام نیز در این مراسم گفت: در برنامه 5ساله شورای حوزه علمیه قم، باید آمار طلاب خواهر در استان را به بیش از 1000نفر برسد.

وی با بیان این‌که «حوزه علمیه خواهران استان طبق آمار موجود در ارائه پایان نامه‌های برگزیده و مقالات ممتاز از جایگاه شاخصی در کشور برخوردار است» گفت: تقویت حوزه علمیه خواهران یکی از راه‌های مقابله با هجمه‌های فرهنگی و بالا بردن سطح معرفت بانوان جامعه است.

منصوره فتح‌الهی مسوول حوزه علمیه خواهران مرکز ایلام نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 160 طلبه در مرکز حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شهر ایلام مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به این‌که «با احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران شهر ایلام فعالیت‌های این مدرسه گسترش یافته و ارائه خدمات به طلاب با ساماندهی مناسب‌تری انجام می‌شود» افزود: در این مدرسه مرکز مهد قرآن طراحی شده است که به افراد علاقه مند در تمامی رده‌های سنی آموزش‌های قرآنی را به شکل هنری ارائه می‌کند.

مسوول حوزه علمیه خواهران ایلام خاطرنشان کرد: مبلغان با حضور در مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز علمی و آموزشی با برپایی نمازهای جماعت به سؤالات شرعی آنان نیز پاسخ می‌دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha