• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072922286
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کاهش دما

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کاهش دما

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد برای بازه زمانی صبح روز سه شنبه (یکم آبان ماه) تا اواخر وقت جمعه (چهارم آبان ماه) هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

ولی بهره‌مند، رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: این هشدار برای پیشگیری از مخاطرات ناشی از پدیده‌های هواشناسی شامل رگبار باران، وزش باد شدید و موقت، گرد و خاک و کاهش محسوس دما در برخی نقاط استان صادر شد.

وی با بیان اینکه افزایش محسوس مصرف نهاده‌های انرژی و خسارت به صنعت کشاورزی از مخاطرات این شرایط جوی است، افزود: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی پدیده‌های جوی ذکر شده در مناطق مختلف استان شامل شهرستان‌های یاسوج، امامزاده جعفر، باشت، بویراحمد، چرام، دهدشت، دوگنبدان، لنده، سی سخت لیکک و مارگون پیش بینی شد.

بهره مند اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی محلی در دامنه‌ها و ارتفاعات به صورت محدود، امکان خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، ریزش سنگ و رانش کوه از اثرات پیش بینی شده در پی ورود این سامانه به استان است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کاهش محسوس دمای هوای حداقل و حداکثر از اثرات این سامانه است، خاطرنشان کرد: میزان کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیش بینی شد.

بهره مند از شهروندان کهگیلویه و بویراحمد و گردشگران خواست تا در مدت زمان فعالیت سامانه یاد شده از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری و درباره عبور از رودخانه‌ها و همچنین انجام فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

وی بیان کرد: خودداری از چرای دام در بستر رودخانه ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از محلول پاشی و سم پاشی باغستان‌ها و انتقال محصولات برداشت شده به محل‌های دارای سقف از دیگر توصیه‌ها برای کاهش میزان خسارت‌های احتمالی پدیده‌های جوی چند روز آینده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha