• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403073023050
  • منبع : نمایندگی سمنان

اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در ۴۰ هنرستان استان سمنان

اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در ۴۰ هنرستان استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش سمنان از اجرایی‌شدن طرح «قاضی در مدرسه» در ۴۰ هنرستان این استان خبر داد.

سیدجمال وزیری امروز (۳۰ مهرماه) در آیین افتتاح رسمی این طرح که با حضور زین‌العابدین حسام سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری استان سمنان و مسوولان آموزش و پرورش در هنرستان دخترانه کاردانش فضیلت برگزار شد اظهار کرد: اجرای این طرح در این مرحله ۱۱هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز هنرستان‌های استان را تحت پوشش قرار داده است. 

وی با بیان این‌که براساس قوانین،جهل به قانون نافی مسوولیت نیست، افزود: دانش‌آموزان در این طرح با آموزش ۳۰ قاضی، دادستان و دادیار مدعو در مدارس با انواع آسیب‌های اجتماعی و عواقب تصمیمات خود آشنا و خود را در برابر این آسیب‌ها بیمه می‌کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به مخاطراتی که دانش آموزان را تهدید می‌کند تصریح کرد: در دوره‌ای به سر می‌بریم که از یک‌سو دشمن، مدارس را نقطه ثقل اهداف و مواضع خود قرار داده و از سویی جرائم فضای مجازی و سایبری، روز به روز رو به افزایش است و دانش‌آموزان نیز با آسیب‌های متفاوتی چه حقیقی و چه مجازی روبه‌رو هستند.
وی ادامه داد: در همین راستا با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح موفق «قاضی در مدرسه» با همکاری اداره‌کل دادگستری استان در تمام مناطق ۱۱گانه استان اجرا می‌شود. 

 وزیری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در طرح «قاضی مدرسه» با ارتقا سواد حقوقی خود می‌توانند شناخت بیشتری از اتفاقات پیرامونی دنیای خود و چرایی رعایت قوانین پیدا کنند. 

 مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: جدای از کمک به پیشگیری از بزهکاری اجتماعی و آشنایی دانش‌آموزان با انواع مصادیق جرم، هویت‌بخشی توأم با آگاه‌سازی، آموزش ارزش‌های دینی و اخلاقی، پیشگیری از وقوع جرائم سایبری و آشنایی با قوانین حقوقی و قضایی از مزایا و اهداف اجرای این طرح است. 

وی همچنین با اشاره به لزوم آموزش مهارت‌های ارتباطی به دانش آموزان از مدیران مدارس خواست: با راه‌اندازی میز گفت‌وگو در مدارس به افزایش سطح آگاهی‌های نسل جوان و جامعه دانش آموزی استان کمک کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha