• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403073023073
  • منبع : نمایندگی سمنان

سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان تاکید کرد

ضرورت افزایش دانش حقوقی نسل آینده‌ساز کشور

ضرورت افزایش دانش حقوقی نسل آینده‌ساز کشور

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت افزایش دانش حقوقی نسل آینده‌ساز کشور تاکید کرد.

زین‌العابدین حسام امروز (۳۰ مهرماه) در آیین افتتاح رسمی طرح  «قاضی در مدرسه» که در یک هنرستان دخترانه برگزار شد اظهار کرد: انتظار می‌رود دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده‌ساز کشور، قانون و قانون‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه اجرای قانون، وزیر، وکیل و قاضی نمی‌شناسد افزود: قانون با هر کسی در هر جایگاهی که باشد در صورت تخطی، برخورد می‌کند.
وی با بیان اینکه دادستان در بسیاری موارد می‌تواند به‌عنوان مدعی‌العموم ورود کند به لزوم آگاه‌سازی جامعه از قوانین پرداخت و افزود: از آنجا که دانش‌آموز، قانون را نمی‌شناسد و از تخطی سرزده و حد و حدود آن آگاهی ندارد، نیاز است تا نشست‌های آموزشی و دانشی برگزار شود تا دانش آموزان با افزایش دانش حقوقی خود به‌عنوان آینده‌سازان کشور، مفهوم قانون‌مداری را دریابند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌ کل دادگستری استان تصریح کرد: طرح قاضی در مدرسه با هدف کاهش جرم و بزهکاری بین دانش‌آموزان، ارتقای سطح سواد حقوقی، فراگیری مهارت‌های ارتباطی، تفکر منطقی و تحلیلی، حل مسئله و اصول اخلاقی، آشنایی با مفاهیم حقوقی و افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به حقوق شهروندی و توانایی مدیریت حل اختلافات و... در مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح «قاضی در مدرسه» با مشارکت دادگستری و آموزش و پرورش در استان سمنان در حال اجرا است گفت: انتظار می‌رود با اجرایی شدن این طرح دانش آموزان در مسیر تربیت تمام‌ ساحتی قرار گرفته و بیش از پیش با قانون و قانون‌مداری آشنا شوند.

حسام با بیان اینکه دنیای امروز با گذشته فرق دارد از دانش‌آموزان خواست تا کلاس‌های پیش‌بینی‌شده در این طرح ملی را جدی گرفته و در همه کلاس‌ها شرکت کنند.

وی با اشاره به حجم بالای آسیب های اجتماعی در فضای مجازی از دانش آموزان هم‌استانی درخواست کرد که از بستر فضای مجازی و محیط آلوده آن که به بستر اشاعه موضوعاتی با عناوین مجرمانه تبدیل‌شده فاصله بگیرند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با طرح برخی پرونده‌های مرتبط با این حوزه اظهار کرد: بی‌شک از هر آنچه که دانش و اطلاعات کافی نسبت به آن نداشته باشیم ضربه خواهیم خورد و اگر در بستر فضای مجازی، انواع مواد مخدر، موضوعات جرائم سایبری و... اطلاعات و آگاهی کافی و کاملی نداشته باشیم ، ممکن است که ناشناخته وارد مسیری شویم که در آینده آسیب های جدی برای ما به همراه داشته باشد.

نتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha