• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403073023257
  • خبرنگار : 71443

رایزنی دبیرکل ناتو و رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در حوزه همکاری‌ امنیتی

رایزنی دبیرکل ناتو و رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در حوزه همکاری‌ امنیتی

دبیرکل ناتو در جریان رایزنی با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، با تکیه بر ادعاهایی درباره اعزام سربازان کره‌شمالی برای جنگ در برابر اوکراین تاکید کرد که این اقدام تنش‌ها را تشدید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «مارک روته» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از گفت‌وگویش با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی خبر داد.

او در پیام خود نوشت: با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی درباره مشارکت نزدیک ناتو با سئول با تمرکز بر همکاری‌های صنعتی-دفاعی و امنیت به هم پیوسته مناطق یورو-آتلانتیک و اقیانوس‌های هند و آرام، گفت‌وگو کردم.

روته با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده خود ادامه داد: اعزام سربازان کره‌شمالی برای جنگ در کنار روسیه در برابر اوکراین موجب تشدید قابل توجه تنش‌ها خواهد شد.

پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین هفته گذشته ادعا کرد که کره‌شمالی خود را برای فرستادن چند هزار سرباز به روسیه برای کمک نظامی به این کشور در جنگ اوکراین آماده می‌کند و به‌علاوه گفت که آژانس‌های اطلاعاتی کی‌یف به او درباره «دخالت واقعی کره‌شمالی در جنگ اوکراین» گزارشی ارائه کرده‌اند.

این در حالی است که کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) این اتهام‌زنی را رد کرده اما «شان ساوت» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، حضور ادعایی نیروهای کره‌شمالی در اوکراین در صورت درست بودن، یک افزایش چشمگیر در روابط دفاعی بین پیونگ‌یانگ و مسکو است.

واشنگتن همچنین مدعی است که کره‌شمالی موشک‌های بالستیک و مهمات به روسیه می‌دهد اما پیونگ‌یانگ و مسکو اتهام انتقال تسلیحات را رد کرده‌اند. با این حال، آنها گفته‌اند که به دنبال تقویت روابط نظامی از جمله برگزاری رزمایش‌های مشترک هستند.

در ماه ژوئن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر به پیونگ‌یانگ با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی معاهده‌ای را امضا کرد و گفت که این توافق شامل یک بند کمک متقابل است که بر اساس آن، هر یک از طرفین موافقت کرده‌اند که به طرف مقابل در دفع تجاوز خارجی کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha