• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080402644
  • منبع : نمایندگی سمنان

امام جمعه سمنان:

صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه لبنان هستند

صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه لبنان هستند

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از حزب‌الله لبنان به عنوان مستحکم‌ترین سپر دفاعی در مقابل طمع‌ورزی‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های امروز سمنان اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس به دنبال تجزیه لبنان به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم محور مقاومت است.

وی به زیاده‌خواهی های اشغالگران قدس اشاره کرد و افزود: صهیونیست ها نه تنها به دنبال ضربه به فلسطین و لبنان هستند بلکه آنها به دنبال تسلط بر دیگر کشورهای اسلامی هستند.

وی با اشاره به شهادت برخی از فرماندهان برجسته حزب‌الله لبنان افزود: حزب‌الله زنده است و نه تنها با این شهادت‌ها آسیب نمی‌بیند بلکه در حال رویش است و نقش تاریخی خود را محور مقاومت با اقتدار ایفا خواهد کرد.

خطیب این هفته سمنان حزب الله لبنان را مهمترین مدافع لبنان برشمرد و تصریح کرد: دشمنان صهیونیستی به دنبال ضربه زدن به لبنان و تجزیه آن هستند.

وی با گرامیداشت یاد سید مقاومت گفت: شهید والامقام سیدحسن نصرالله به صراحت اعلام می‌کرد که حزب‌الله  تا آزادی فلسطین کنار نمی‌نشیند.

مطیعی همچنین به شهادت هاشم صفی‌الدین از مسئولان ارشد حزب‌الله پرداخت و اظهار کرد: همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند سید هاشم صفی‌الدین یک مجاهد نستوه و فداکار بود و شهادت نتیجه سال‌ها مجاهدت او بود.

امام جمعه سمنان ادامه داد: خون شهیدان بزرگی همچون سیدحسن نصرالله، هاشم صفی‌الدین و یحیی سوار سبب تسریع در نابودی رژیم اشغالگر قدس خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت افزود: حمایت از آرمان فلسطین و محور مقاومت موضع همیشگی رهبری معظم انقلاب و مردم ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان حمایت از مردم مظلوم لبنان و غزه را سیاست جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: نظام اسلامی در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی به حزب‌الله کمک می‌کند.

مطیعی با اشاره به کمک‌های مردمی به غزه و لبنان اضافه کرد: برپایی پویش اهدای طلا از سوی زنان ایرانی و کمک به مردم غزه و لبنان قابل تقدیر و ستودنی است.

وی با اشاره به ضعف‌های بزرگ رژیم اشغالگر در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: اخیرا یکی از فرماندهان برجسته صهیونیستی صراحتا اعلام کرده که اگر جنگ تا ۶ ماه دیگر به درازا بکشد، با شکست مواجه خواهند شد. 

وی به آثار شکست صهیونیست‌ها اشاره و تصریح کرد: اینکه رژیم اشغالگر قدس آمار کشته‌ها و زخمی‌های خود را اعلام نمی‌کند نشان‌دهنده این شکست است. 

مطیعی اضافه کرد: بسیاری از رسانه ها و طراحان صهیونیستی صراحتا در پی آتش‌بس هستند و معتقدند که به دلیل هزینه بالا نباید جنگ را ادامه دهند.

امام جمعه سمنان به آسیب‌های اقتصادی وارده به رژیم اشغالگر قدس اشاره و اظهار کرد: علاوه بر این هزینه جنگ برای آنها بالا است و گفته می‌شود که صهیونیست‌ها به ازای هر یک روز جنگ اخیر، بیش از ۱۳۰ میلیون دلار متحمل هزینه‌های اقتصادی می‌شوند.
مطیعی گفت: «گیورا ایلند» ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی که طرح موسوم به ژنرال را ارائه کرده است، اعتراف کرده است تعداد زیادی از افسران و سربازان صهیونیستی کشته و مجروح شده‌اند و فشار سنگین مالی و روانی و خانوادگی به آنها وارد شده است.

وی در بخش دیگری به نرخ پایین رشد جمعیت در کشور و بخصوص استان پرداخت و خواستار توجه بیشتر به بسته‌های تشویقی رشد جمعیت شد.

وی همچنین با اشاره به آمار بالای طلاق در استان سمنان ادامه داد: این آمار بالای طلاق به هیچ عنوان زیبنده استان ولایتمدار و انقلابی سمنان نیست. 

امام جمعه سمنان خواستار نقش‌آفرینی بیشتر حوزه‌های علمیه در ارتباط با کاهش طلاق در این استان شد.
وی تاکید کرد:مؤسسات صهیونیستی و آمریکایی بر روی تغییرات جمعیتی جوامعی چون ایران کار می‌کنند تا از روش‌های مختلف نظیر تغدیه به عقیم سازی افراد دست یابند و برای منافع خودشان، هر جنایتی را مرتکب شوند و انسانیت را از بین ببرند! 

مطیعی همچنین به هفته پدافند غیرعامل اشاره و از برپایی همایش ملی و دو روزه «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» از سوی حوزه خواهران سمنان تقدیر کرد. 
وی ادامه داد: برگزاری دومین همایش جنگ بیولوژیک در حوزه علمیه خواهران استان اقدام ارزشمندی بود که در آن مطالب مختلف و مهمی وجود داشت.
وی گفت: در آستانه هشتم آبان روز «پدافند غیرعامل» قرار داریم که مربوط به اجزا و افراد و سازمان‌های غیرنظامی می‌شود، خصوصاً مردم عادی در آن دخیل هستند. اینکه حوزه علمیه خواهران متولی برگزاری همایش بوده است نشان می‌دهد ظرفیت حوزه‌های علمیه در امور مختلف نظیر جمعیت، تغذیه و غیره دیده نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین  با اشاره به نام‌گذاری ایستگاه راه‌آهن دامغان به نام شهید امیرعبداللهیان از این اقدام راه‌آهن شمال شرق و مسوولان شهرستان دامغان تقدیر کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha