• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403080705207
  • خبرنگار : 71654

بسته اخبار علم و فناوری

مخترعی که ۶ نسخه رباتیک از روی خودش ساخت/ تنها یک ثانیه تا فاجعه!

مخترعی که ۶ نسخه رباتیک از روی خودش ساخت/ تنها یک ثانیه تا فاجعه!

از تولد تاثیرگذارترین فرد در دنیای برنامه‌نویسی تا مخترعی که از روی خودش ۶ نسخه ساخت، از مزایای بی‌شمار نوع خاصی از عسل تا تولید نانوذراتی که سلول‌های سرطان خون را از بین می‌برند و از تولید پادکست با کمک هوش مصنوعی تا ادغام شبکه جهانی «سم آلتمن» در حلقه‌های هوشمند، تنها چند مورد از اخبار قابل توجهی هستند که امروز در سرویس علم و فناوری ایسنا منتشر شده و مروری بر آنها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، در روز دوشنبه هفتم آبان در سرویس علم و فناوری ایسنا میزبان اخبار گوناگونی از ایران و سراسر جهان در بخش‌های گوناگونی همچون فضا، رباتیک، فناوری، پزشکی، نانو و هوش مصنوعی بوده‌ایم که در اینجا نگاهی خواهیم داشت به گزیده‌ای از اخباری که امروز منتشر شده‌اند. برای مطالعه نسخه کامل هر خبر کافی است بر روی تیتر آبی‌رنگ آن کلیک کنید.   

تولدت مبارک خالق مایکروسافت!

امروز، زادروز بیل‌گیتس بنیانگذار مایکروسافت و برنامه‌نویس و کارآفرین بزرگ عرصه فناوری است که بی‌شک اکثر افراد او را می‌شناسند.

مخترعی که ۶ نسخه رباتیک از روی خودش ساخت!

یک مخترع ژاپنی به نام هیروشی ایشی گورو(Hiroshi Ishiguro) در طول ۱۸ سال اخیر ۶ ربات شبیه‌سازی شده‌ عظیم از روی خودش ساخته است که هر کدام شباهت زیادی به او دارند.

شاید حیات بیگانه به سیاره نیاز نداشته باشد

دانشمندان اخیرا این احتمال را مطرح کرده‌اند که حیات بیگانه ممکن است برای زنده ماندن به سیاره نیاز نداشته باشد.

شناسایی مزایای بی‌شمار یک نوع عسل منحصربه‌فرد برای سلامتی

قند منحصر به فرد موجود در عسل زنبور عسل بی‌نیش برای دندان، وزن و قند خون مفید است.

پروژه جدید «متا» برای تولید پادکست با کمک هوش مصنوعی

پروژه جدید شرکت «متا» با همکاری شرکت «گوگل» از هوش مصنوعی برای تولید پادکست استفاده می‌کند.

دوئل ۳۸۰ نفر جویای کار در «ایستگاه کار» المپیک فناوری

کارگزار ایستگاه کار المپیک فناوری ۲۰۲۴ گفت: در این رویداد ۳۸۰ کارجوی برگزیده مرحله مقدماتی این المپیک حضور داشتند و در هفته‌های آینده نتیجه جذب کارجوها در شرکت‌ها اعلام می‌شود.

تنها یک ثانیه تا فاجعه!

در حالی که جهان شاهد لحظه‌ خیره‌کننده‌ای از ماموریت پیشران سوپرهوی اسپیس‌ایکس پس از رساندن استارشیپ ۵ به مدار بود که اولین دریافت پیشران در هوا با کمک دو بازو طی آن انجام گرفت، تعداد کمی می‌دانستند که این رویداد تنها یک ثانیه تا تبدیل شدن به یک فاجعه فاصله داشته است.

رقابت ۱۵۰ نفر در لیگ ربات جنگجو

۱۵۰ نفر در لیگ رقابت‌های ربات‌های جنگجو در مدت ۷ روز رقابت کردند و امروز برترین‌های این لیگ معرفی می‌شوند.

شبکه جهانی «سم آلتمن» در حلقه‌های هوشمند ادغام می‌شود

انتظار می‌رود که با ادغام اپلیکیشن «ورد اپ» در حلقه هوشمند شرکت «CUDIS»، فصل جدیدی از پیشرفت‌ها در این فناوری مبتنی بر بلاکچین آغاز شود.

ایجاد ساختار چابک شرط چرخیدن چرخ هوش مصنوعی در کشور

محقق حوزه فناوری اطلاعات با طرح این سؤال که مگر می‌شود معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمانی باشد که ذیل معاونت علمی ریاست‌جمهوری است، تاکید کرد: کشور از نظر نخبگان کمبود ندارد و تنها باید زمینه‌ای ایجاد شود که ۱۰ نفر افراد متخصص در ساختار سازمان هوش مصنوعی را به کار گیرد تا چرخ هوش مصنوعی در کشور بچرخد.

طراحی نانوذراتی که سلول‌های سرطان خون را در موش‌ها از بین برد

با طراحی و ساخت نانوذرات ویژه‌ای، نوعی سرطان خون در موش‌ها به میزان قابل توجهی درمان شد و شانس بقا را در موش‌ها به دو برابر حالت معمول افزایش داد.

صادرات دستگاه ریسندگی دیجیتالی و خورشیدی به کشمیر، تاجیکستان و افغانستان

یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری کرمانشاه با دیجیتالی کردن دستگاه حلاجی و ریسندگی سنتی ایران، مشتریانی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، کشمیر هندوستان، قرقیزستان و عراق یافته است.

ناشران باید همزمان با توسعه هوش مصنوعی بر محتوای خود کنترل داشته باشند

کر استارمر، نخست وزیر بریتانیا می‌گوید با توجه به تحولی که هوش مصنوعی در اقتصاد و شیوه زندگی ما ایجاد می‌کند، روزنامه‌نگاران و ناشران باید بر کار خود کنترل داشته باشند و به دنبال دریافت هزینه در قبال استفاده شرکت‌های توسعه دهنده هوش مصنوعی از محتوای خود باشند.

عرضه نانوجوهری برای چاپ روی منسوجات

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان انواع مختلف جوهر نانویی را تولید و به بازار عرضه کرده است. این جوهرها برای استفاده روی کاغذ، مقوا و انواع منسوجات مناسب هستند و از آنها در تولید انواع محصولات از موکت تا روسری می‌توان استفاده کرد.

اضافه‌شدن ۲۰۰ هکتار به مساحت منطقه بین‌المللی نوآوری/رقابت ۱۶۱۴ نفر در ۶ لیگ المپیک فناوری

رئیس منطقه بین‌المللی نوآوری ایران از اضافه شدن ۲۰۰ هکتار به مساحت این منطقه خبر داد.

نمود عینی فعالیت حوزه میکرو را در نمایشگاه ایران‌نانو شاهد خواهیم بود

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو با بیان این‌که بازیگران حوزه میکرو نسبت به فعالین حوزه نانو متفاوت هستند، تاکید کرد: نمود عینی فعالیت حوزه میکرو را می‌توان در پانزدهمین نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۳ شاهد بود.

پایان ۷ روز رقابت نفس‌گیر در عرصه هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی/جذب برترین‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان

با پایان یافتن رقابت ۴۶۰۰ نفر در لیگ‌های برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی، برترین‌های این رقابت‌ها جذب شرکت‌های دانش‌بنیان خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha