قاسم شریفی امروز (۲۳ دی ماه) در هفتمین جلسه مشترک ستاد وزارتی طرح نماد، افزود: مطالعه انحرافات و کجرویهای اجتماعی که به اصطلاح، آسیبشناسی اجتماعی نامیده میشود، موضوع بسیارمهم و از دغدغههای مهم وزیر آموزش و پرورش است. یکی از بحثهای جدی آموزش و پرورش پرداختن به موضوع آسیبهای اجتماعی در استانها بوده و تلاشگران و فعالان حوزه تعلیم و تربیت باید نهتنها براساس اینکه موضوع، اولویت وزارت و دستورالعمل ابلاغی است، بلکه براساس وظیفه ذاتی خود بیش از پیش به موضوع آسیبهای اجتماعی توجه داشته باشند.
وی از معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سمنان خواست تا در فرصتی مناسب، نشست وبیناری با همین موضوع را بهصورت استانی با دعوت تعدادی از اعضا تا هفته آینده قبل از جلسه بعدی وزارت برگزار کرده و به ارائه گزارش اجمالی از اقدامات انجامشده در استان بپردازد و هفتگی نیز این نشست با ادارات شهرستانها و مناطق برگزار شود تا فضا را مدیریت کرده و پیگیر امور درخواستی باشیم.
شریفی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا در زمینه دو موضوع «رصد و پایش آسیبهای اجتماعی» و «غربالگری دانشآموزان» به رشد ۱۰۰ درصدی دست یابیم، تأکید کرد: راستیآزمایی اطلاعات سامانه نماد در مدارس باید با نظارت مسئول این طرح انجام گیرد، چراکه ورود اشتباه اطلاعات در این حوزه، کار را دشوار ساخته و در آینده برای بسیاری از موضوعات از جمله جذب اعتبارات، داشتن برنامه، شناسایی مدرسه هدف و ... ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی از سمنان، بخش ایوانکی و بخش کالپوش میامی بهعنوان مناطق آسیبپذیر استان در این بخش نام برد و گفت: باید نشستهای طرح نماد بهصورت منظم با دعوت از رؤسای واحدها در این مناطق برگزار و وظایف هریک از معاونتها در این زمینه، ارائه و ابلاغ شود تا بتوان یک چهارچوب نظاممند داشته باشیم تا بر مبنای آن اقدام کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین با اشاره به در پیش بودن میلاد امامعلی (ع) افزود: شخصیت امام علی (ع) شخصیتی استثنایی و منحصربهفرد است.
وی با بیان ویژگیهای رفتاری و گفتاری امام علی (ع) و سیره علمی و عملی آن حضرت به روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) پرداخت و از هیئتهای مذهبی و تشکلهای فرهنگیان خواست تا نسبت به برگزاری مراسم در مناسبتهای ملی و آیینی بیش از پیش فعالیت کنند.
انتهای پیام
نظرات