به گزارش ایسنا، مهران قربانی در نشست خبری که امروز در خصوص پویش "نه به تصادف" با پیام "شش دونگ برانیم" برگزار شد، اظهار کرد: سازمان راهداری از منظر متفاوتی به پویش نه به تصادف وارد شده است.
وی افزود: با پیش بینی هایی انجام شده و ارزیابی های صورت گرفته عنوان می شود اگر این پویش "نه به تصادف" به صورت ملی در کشور انجام شود و از استقبال صورت گیرد بین عدد ۲۰ تا ۳۰درصد می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری تصریح کرد: در سازمان راهداری قائل به این هستیم که چه بسا ممکن است اگر استقبال گسترده از این پویش صورت گیرد از عدد ۲۰ درصد کاهش تلفات نیز عبور کنیم.
وی تصریح کرد: هرچه استفاده کنندگان و مردم ریسک مخاطرات را بیشتر بشناسند، از خودروها و راه های ایمن تر استفاده کنند در نهایت در کنار انتخاب سرعت های ایمن، ایمنی در آن کشورها بیشتر می شود.
وی با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته عادت کردیم فقط به مردم توصیه کنیم، افزود: سازمان راهداری قصد دارد در زمینه تبیین و آموزش شش دونگ برانیم به رانندگان اقدامات لازم را انجام دهد. قصد داریم در دوره سه تا ۵ ساله تکنیک های لازم را آموزش دهیم تا ۳۰درصد از تلفات کشور کاهش یابد.
قربانی افزود:این موضوع می تواند نقطه شروعی برای یک تحول یعنی افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای باشد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری با اشاره به اینکه بخشی از تصادفات به همراهان راننده مربوط می شود، گفت: ۵۰درصد نتیجه یک سفر به همراهان راننده باز می گردد. معمولا در سفرها، همراهان سفر می توانند دو نقش منفی ایجاد کنند. اول اینکه در مقابل رفتار اشتباه راننده سکوت کنند. دیگر اینکه خود همراهان راننده ، راننده را به رفتار اشتباه سوق دهند.
به گفته وی برای ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری همراهان راننده نیز در دنیا کار شده است.
وی همچنین اضافه کرد: باید سعی کنیم راننده شش دونگ تر داشته باشیم.باید سرنشینان هم شش دونگ باشند.منظور از شش دونگ بودن حضور کامل در لحظه در جاده و توجه به افکار، درک واقعیات، احساسات و محیط اطراف بدون قضاوت و استرس است.
قربانی در پایان گفت: فرصت پویش" نه به تصادف" فرصتی طلایی برای کشور است که نقطه تحولی در تغییرات ایمنی در راه های ایران باشد و هدف از این پویش ایجاد حس مسئولیت است.
انتهای پیام
نظرات