یوسف شعبانی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک در استان همدان با هدف حمایت از دهکهای کمدرآمد اجرا شده و جامعه هدف آن دهکهای ۱ تا ۷ را شامل میشود و بر این اساس، ۵۰۵ هزار و ۷۷۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۸۸۵ نفر در این طرح تحت پوشش قرار گرفتهاند، اظهار کرد: در این طرح، به خانوارهای دهکهای ۱ تا ۳، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و به دهکهای ۴ تا ۷، اعتبار ۳۵۰ هزار تومانی تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک با هدف بهبود تغذیه خانوارها و تامین مواد غذایی مورد نیاز آنها، یازده قلم کالای اساسی از جمله شیر کمچرب بطری، پنیر UF، ماست کمچرب، تخممرغ، گوشت مرغ، گوشت منجمد گوساله، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و روغن مایع را شامل میشود، افزود: تاکنون، ۵۵۶ هزار و ۱۲۹ خانوار در مناطق شهری و روستایی استان از این طرح استقبال کردهاند و در مجموع، دو میلیون و ۳۸۷ هزار و ۳۲۱ تراکنش در استان ثبت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه در حال حاضر، ۵۱۲۲ فروشگاه صنفی و زنجیرهای در مناطق شهری و روستایی استان همدان در حال اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی هستند که از این تعداد، ۴۸۹۵ فروشگاه صنفی و ۲۲۷ فروشگاه زنجیرهای در این طرح مشارکت دارند، اعلام کرد: مشارکت فروشندگان در این طرح کاملا اختیاری است و اصناف مرتبط مانند خواربارفروشیها، لبنیاتیها، فروشگاههای پروتئینی، فروشگاههای زنجیرهای و تعاونیهای مصرف میتوانند از طریق درگاه الکترونیکی www.shoma.sfara.ir به سامانه متصل شوند و فرآیند ثبتنام در این سامانه کاملا رایگان است.
شعبانی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ورود فروشگاههای صنفی و زنجیرهای از مناطق شهری و روستایی به این طرح وجود ندارد، اضافه کرد: در دورههای قبل اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، آسیبشناسیهای لازم انجام شد و در این دوره، برخلاف طرحهای قبلی، اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بدون نیاز به آورده از سوی سرپرستان خانوار آغاز شده است.
وی بیان کرد: بیشترین اعتراضات این دوره از طرح کالابرگ الکترونیک مربوط به خانوارهای دهکهای ۸ و ۹ بوده است که کالابرگ الکترونیک به آنها اختصاص داده نشده بود و برای پیگیری به ادارات کار و رفاه اجتماعی مراجعه میکردند اما به خانوارهای محترم اعلام میشود که نیازی به حضور فیزیکی در ادارات تعاون و کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری سبد معیشتی و دهکبندی خود نیست و آنها برای اطلاع از شارژ سبد معیشتی در حساب سرپرست خانوار، میتوانند به کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* مراجعه کنند و از میزان شارژ کارت اعتبار خود مطلع شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه خانوارهایی که نسبت به دهکبندی خود اعتراض دارند، میتوانند از طریق سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کرده و در صورت لزوم اعتراض خود را ثبت کنند، گفت: دهکبندی خانوارها هر شش ماه یکبار انجام شده و از شهروندان خواسته میشود که از مراجعه حضوری به ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی خودداری کرده و پس از ثبت اعتراض در سامانه حمایت، منتظر رسیدگی به اعتراض خود در مدت زمان شش ماهه باشند.
انتهای پیام
نظرات