علیرضا حبیبی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: نوروز سالجاری، قریب به دو میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۵ نفر اقامت در استان اصفهان به ثبت رسیده است و نزدیک به ۹ میلیون و ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر از مراکز تفریحی، آثار تاریخی و موزههای این استان بازدید داشتهاند، در این مدت ناظران تأسیسات گردشگری استان، ۱۷۹۳ فقره بازدید از تأسیسات گردشگری داشتند.
وی افزود: براساس آمارهای منتشرشده، تردد جادهای استان تا ۱۵ فروردین سالجاری نسبت به سال گذشته، کاهش ۳۹ درصدی را نشان میدهد، اما میزان اسکان مسافران در استان حدود ۲.۶ درصد افزایش داشته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: بازدید از جاذبههای گردشگری و تفریحی استان ۵۶ درصد رشد داشته و نظارت بر تأسیسات گردشگری نسبت به سال گذشته افزایش ۲۴۰ درصدی را تجربه کرده است.
حبیبی ادامه داد: فروش بلیط جاذبههای گردشگری نسبت به سال گذشته با رشد ۲۳ درصدی روبهرو بوده، این در حالی است که با وجود کاهش تردد وسایل نقلیه به استان، سایر آمارها از جمله میزان اسکان و بازدید از جاذبهها، افزایش پیدا کرده است.
وی مطرح کرد: ایام نوروز سالجاری، ۲۰۰ رویداد و ۳۸۰ برنامه نوروزگاه در استان برگزار شد، علاوهبر این ۱۹۵ پایگاه اطلاعرسانی در سطح استان راهاندازی شد که در مجموع ۷۰ سیاهچادر و ۴۵ پایگاه هلالاحمر برای خدماتدهی به مسافران در نظر گرفته شد، همچنین ۷۸ پایگاه انتظامی در سطح استان به ارائه خدمات امنیتی پرداختند و ۸۱۰ خودروی گشت از دستگاههای عضو ستاد سفر در ایام نوروز فعالیت کردند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: ۳۵ بازارچه صنایع دستی در این ایام دایر شد که شامل ۶۲۸ غرفه نمایشگاه صنایع دستی بود که طبق آمار فروش صنایع دستی در این نمایشگاهها حدود ۳۹ میلیارد تومان بوده است.
حبیبی در خصوص میزان رضایت مسافران و رفع شکایتهای ثبت شده گفت: نظرسنجیهای انجام شده بهوسیله شهرداری اصفهان نشاندهنده رضایت بیش از ۹۵ درصدی مسافران از خدمات ستاد سفر استان بوده است، هرچند نظرسنجی سامانه وزارت گردشگری هنوز جمعبندی نشده، اما بر اساس نظرسنجی شهرداری، بیشتر مسافران و گردشگران از عملکرد ستاد استان رضایت داشتهاند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: در این ایام شکایتهای از سوی مسافران به سامانه ۰۹۶۲۹ وزارت گردشگری ارسال شده بود که با پیگیریهای شبانهروزی، این شکایات بررسی و در مواردی که نارضایتی برطرف نمیشد، تا رسیدن به رضایت شاکیان پیگیریها ادامه داشت، در نهایت از مجموع ۸۵ شکایت ثبتشده، تمام آنها برطرف و رضایت مسافران جلب شده است.
انتهای پیام
نظرات