• چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404012010206
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

لزوم تحلیل اطلس آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان مناطق هدف طرح نماد

لزوم تحلیل اطلس آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان مناطق هدف طرح نماد
عکس آرشیوی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: اطلس آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان مناطق هدف طرح نماد باید تنظیم و تحلیل شود.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در سفر یکروزه خود به استان فارس در نشست تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ( نماد) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه دانش آموزان شهید و شهدای فرهنگی گفت: امیدوارم در مسیر حرکت شهدا، گام برداریم و آرمان‌های آن‌ها را چراغ راه خود قرار دهیم.

وی با اشاره به شرایط جدید دنیای امروز و پیشرفت‌های صورت گرفته در تمامی زمینه‌های علم، فناوری و تکنولوژی، اظهار کرد: باید از حرکت پر شتاب علم در جهان غافل نمانیم و نسبت به پیشرفت‌های روز خود را تجهیز و به روزرسانی کنیم.

محمودزاده با تاکید بر این‌که همزمان با پیشرفت‌های روز در جهان، با چالش‌های جدی نیز مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: امروزه جنس آسیب‌هایی نیز که در کمین فرزندان و دانش آموزان ما نشسته است نیز دستخوش تغییراتی شده است و لذا باید با آگاهی کامل در مواجهه با آن‌ها اقدام کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌های جدی شخص وزیر آموزش و پرورش، طرح پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این طرح باید برنامه عملیاتی و اجرایی دقیق داشته باشیم و با یک جدول زمانبندی دقیق بتوانیم، شرایط را به نحو مطلوب مدیریت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نیز با جدیت تمام و تعیین نقشه راه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی لازم را کرده است، تصریح کرد: در این طرح تمامی مناطق و مدارسی که بیشتر مورد آسیب قرار دارند شناسایی و برنامه‌های لازم جهت رفع چالش‌های آن‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به این‌که ورود به موضوع نماد باید تخصصی صورت پذیرد، اظهار کرد: اطلس اجتماعی روانی دانش آموزان به تفکیک دانش آموزان مناطق هدف باید صورت پذیرد تا بتوانیم تحلیل درستی از موضوع داشته باشیم.

محمود زاده ادامه داد: رصد، پایش، غربالگری، مداخلات و اقدامات باید در یک فرایند منظم و دقیق مورد اجرا قرار گیرد تا بتوانیم به نتایج مورد نظر دست یابیم .

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی تاثیر فضای مجازی در تشدید برخی آسیب های اجتماعی را غیرقابل انکار دانست و افزود: معلمان به دلیل بیشترین ارتباط با دانش آموزان نقش اصلی در طرح نماد ایفا می کنند و لذا می‌توانند در اجرای برنامه ها بسیار موثر واقع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha