• چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1404021007219
  • خبرنگار : 50214

در یزد ساخته شد؛

مستند «این یک فیلم تبلیغاتی نیست» با هدف مقابله با اسلام‌ستیزی و ایران ستیزی

مستند «این یک فیلم تبلیغاتی نیست» با هدف مقابله با اسلام‌ستیزی و ایران ستیزی

ایسنا/یزد مستند بلند «این یک فیلم تبلیغاتی نیست!» با مضمون بازدید گردشگران خارجی از آیین‌های عزاداری مردم یزد و بازخوردهای آنها با هدف مقابله با هجمه اسلام‌ستیزی و ایران‌ستیزی از سوی غرب به تهیه کنندگی حجت الاسلام محمدصمدنیا و کارگردانی سیدمحمدحسین تقی حسینی ساخته شد.

حجت الاسلام محمد صمدنیا تهیه‌کننده این مستند امروز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست رونمایی پوستر این اثر، تاکید کرد: معتقدیم استان یزد با اقتدار، پایتخت گردشگری معنوی و مذهبی در کشور محسوب می‌شود و ظرفیت استان نیز در این باره به اندازه‌ای بوده است که از استان‌های دیگر درخواست انتقال تجربه در این حوزه را داشته‌ایم.

وی با بیان این که از اواسط دهه ۸۰ تاکنون بیش از پنج هزار گردشگر خارجی از افزون بر ۴۶ ملیت دنیا برای بازدید از آیین‌های ایام عزاداری محرم یزد به این استان سفر کرده‌اند، گفت: استان یزد از کشورهایی مانند چین و اسپانیا و ترکیه برای روزهای تاسوعا و عاشورای محرم در یزد همواره تورهای گردشگری ثابت دارد.

به گفته صمدنیا،  تورهای گردشگری خارجی از ایام عزاداری یزد تنها به بازدید از آیین‌های محرم این استان ختم نمی‌شود بلکه در قالب ورکشاپ‌هایی فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و نیز علل جریان اسلام‌ستیزی و ایران‌ستیزی برای گردشگران تشریح می‌شود.

وی عنوان کرد: معتقدیم گردشگری معنوی و مذهبی در واقع مهندس معکوس جریان اسلام ستیزی و ایران ستیزی کشورهای غربی و اروپایی است و بازخوردهای دریافت شده از گردشگران نیز حکایت از تاثیر مثبت این اقدام داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت حمایت مسئولان این مستند که یک نسخه داخلی محسوب می‌شود، با توجه به آمادگی ۵۶ رایزن فرهنگی کشورمان در سایر کشورها، در قالب نسخه بین المللی نیز تهیه و به نمایش درآید.

تهیه کننده مستند «این یک فیلم تبلیغاتی نیست» گفت: تاکنون به صورت بسیار محدود و معدود، برخی مجموعه‌ها برای تامین هزینه این مستند همکاری داشته‌اند ولی شاهد بازخوردهای خوبی از اکران خصوصی این مستند برای مسئولان ارشد استان بودیم.

سید محمدحسین تقی حسینی کارگردان این اثر هم با بیان این که مستند بلند در بازه زمانی پنج سال ساخته شده است، تصریح کرد: البته این پنج سال به معنی پنج تا ۳۶۵ روز نیست بلکه شامل پنج دهه محرم تصویربرداری و حدود پنج ماه نیز اقدامات تولیدی و تدوین اثر بوده است.

وی درباره علت طولانی شدن تولید این مستند نیز گفت: اصولاً گردشگر خارجی به شدت دوربین‌گریز است و نگاه آنها با توجه به تبلیغات منفی و گسترده علیه کشورمان در غرب، به دلایلی مانند احتمال مواخذه شدن در آینده نوعی نگاه هراس‌انگیز از دوربین است لذا فرایند فیلمبرداری‌ها و مصاحبه‌ها تا چندین سال ‌به طول انجامیده است.

تقی‌حسینی در ادامه اظهار کرد: این فیلم با استعداد نیروی کاملاً بومی و به صورت K۴ تولید شده است و مخاطبان احتمالاً در ایام محرم امسال شاهد نمایش بخش‌های مختلف آن خواهند بود.

وی با اشاره به اخذ مشاوره‌های فنی برای تولید این مستند از کارگردانان و اساتید دانشگاهی استان، گفت: در این اثر تلاش شده ضمن نمایش آیین‌های عزاداری مردم استان و شهرستان‌های یزد، در قالب ثبت بازخورد بازدید گردشگران خارجی از این آیین‌ها هدف این مستند که مقابله با اسلام ستیزی ویاران ستیزی است، تامین شود.

گفتنی است؛ این نشست با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.

انتهای پیام

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha