حیدر عمرانی، سرپرست ثبت احوال استان بوشهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صدور کارتهای هوشمند ملی به صورت فراگیر از سال ۱۳۹۳ آغاز و تاریخ اعتبار آن ۷ سال در نظر گرفته شده بود، گفت: بنا به بررسیهای صورت گرفته و حسب ضرورت، اعتبار آن دسته از کارتهای هوشمند ملی که اعتبار آنها به اتمام رسیده، تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شده است.
وی به بیان هوشمندسازی خدمات ثبت احوال اشاره کرد و افزود : توسعه خدمات هوشمند در راستای دولت الکترونیک موجب تسریع در ارائه خدماترسانی به مردم میشود و در پایگاه اطلاعات خانواده تمامی اطلاعات افراد و خانواده درجه یک آنان بر اساس شماره ملی به یکدیگر متصل و قابل نمایش است و این پایگاه قابلیت اتصال به همه اطلاعات یک فرد در سایر دستگاههای اجرایی را دارد.
سرپرست ثبت احوال استان بوشهر از صدور ۸۲۷ هزار و ۵۴۹ فقره کارت هوشمند ملی در این استان خبر داد و گفت: این میزان معادل ۹۹ درصد از کل درخواستهای ثبت شده برای صدور کارت ملی هوشمند در استان است.
عمرانی با بیان اینکه از این تعداد ۸۱۸ هزار و ۹۴ کارت به متقاضیان تحویل داده شده است خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۴۵۵ فقره کارت ملی هوشمند صادر شده آماده تحویل در دفاتر پیشخوان ثبت احوال است.
وی افزود: تاکنون ۹۱۴ هزار و ۹۶۸ درخواست کارت هوشمند ملی در استان ثبت شده که از این تعداد ۸۲۷ هزار و ۹۶۸ فقره صادر شده است و ۸۷ هزار و ۴۱۹ مورد درخواست در صف صدور قرار دارند.
سرپرست ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به تسهیل فرآیند پیگیری کارت هوشمند ملی گفت: متقاضیانی که هنوز کارت خود را دریافت نکردهاند میتوانند از طریق سایت ncr.ir یا شمارهگیری کد USSD #۶۰۹۰۴ از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
عمرانی درباره افرادی که درخواست آنان در صف صدور قرار دارد توضیح داد: رسید کاغذی که هنگام ثبتنام داده میشود تا زمان دریافت کارت هوشمند ملی معتبر است و برای همه امور اداری، آموزشی و بانکی قابل استفاده است.
انتهای پیام
نظرات