• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1404032012567
  • خبرنگار : 71667

از سند تسهیم درآمد محتوا چه می‌دانید؟

از سند تسهیم درآمد محتوا چه می‌دانید؟

به تأکید مسئولان با توسعه فضای مجازی در سال‌های گذشته، ارتقای حوزه اقتصادی تولید محتوا برای ارائه دهندگان شبکه آورده مالی داشته است که با ابلاغ سند تصویب سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد محتوا، مردم یا تولیدکنندگان محتوا شریک درآمد حاصل بازدیدشان در فضای مجازی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، فعالیت‌های اقتصادی در هر زیست بومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و در صورتی که مدل و نظام اقتصادی مناسبی برای آن طراحی شود، رشد و توسعه زیست بوم را به دنبال دارد.  

در نود و هشتمین جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی که دو سال پیش برگزار شد، سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و سهیم شدن درآمد محتوا که پیش از این در جلسات کارشناسی متعدد و با حضور اعضای حقیقی، حقوقی و خبرگان این حوزه در بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً به تصویب اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی رسید.

به موجب این سند تولیدکنندگان محتوا از قبیل کاربران فعال در سکوها و شبکه‌های اجتماعی، تولیدکنندگان محتواهای تخصصی و حرفه‌ای و همچنین رسانه‌های اجتماعی کوچک و محلی در درآمد حاصل از فروش ترافیک سهیم خواهند شد.     

ارتقای حوزه اقتصادی تولید محتوا برای ارایه دهندگان شبکه آورده مالی داشت که با تصویب این سند، مردم نیز در آن سهیم شده و در واقع تولیدکنندگان محتوا شریک درآمد حاصل از بازدیدشان در فضای مجازی خواهند بود.  

از سند تسهیم درآمد محتوا چه می‌دانید؟

پس از برگزاری جلسات متعدد حسین دلیریان- سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی- از ابلاغ سند تسهیم درآمد محتوا خبر داد که به واسطه آن را برای پرداخت‌های مالی به تولیدکنندگان محتوای بومی تقویت می‌کند تا پرداخت‌های بهتری داشته باشند.   

نحوه شراکت مردم در درآمد حاصل از فروش ترافیک تولید محتوا چگونه است؟

به گفته مسئولان فردی که استاد دانشگاه یا آشپز است، با بارگذاری محتوای خود در میزان درآمد حاصل از ترافیک مصرفی که سایر کاربران با بازدید از آن محتوا صرف می کنند، شریک خواهد شد؛ در واقع تأکید شده است که ذی نفع این سند در اولویت نخست مردم هستند.  

در نهایت پس از بررسی در جلسات متعدد کارشناسی در کمیته‌های تخصصی و کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور،  این سند به منظور تمهید اقتصاد محتوا به عنوان یکی از مهم ترین لوازم توسعه زیست بوم محتوای فضای مجازی و ایجاد جهش در تولید محتوای بومی و شایسته مصرف تصویب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha