• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۴ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1404042213537
  • خبرنگار : 50130

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

۶۵ مرکز آموزشی و توانبخشی استثنایی در کردستان میزبان اجرای پروژه جامع مهر 

۶۵ مرکز آموزشی و توانبخشی استثنایی در کردستان میزبان اجرای پروژه جامع مهر 

ایسنا/کردستان سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: برنامه جامع پروژه مهر با شعار توسعه عدالت آموزشی، برای ایران، برای مدرسه در ۴۳ مدرسه استثنایی و ۲۲ مرکز جامع سنجش استان در حال اجرا است.

 اقبال خانی، امروز ۲۲ تیر ماه در حاشیه برگزاری کارگروه تخصصی دومین جلسه پروژه مهر که در راستای جلسه استانی این پروژه در محل اداره استثنایی برگزار شد، گفت: این پروژه با شعار توسعه عدالت آموزشی، برای ایران، برای مدرسه از سوی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کلید خورده و در مدارس با تأکید بر عدالت آموزشی و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان و تقویت هویت ایرانی اسلامی اجرایی می‌شود.

وی افزود: این پروژه هر ساله به منظور آماده‌سازی و تمهید بازگشایی مطلوب مدارس برای اجرا ابلاغ و در مدارس اجرایی می‌شود و موفقیت آن در مسیر مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: در همین راستا ستاد پروژه مهر در آموزش و پرورش استثنایی کردستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۷ کارگروه برنامه‌ریزی، ساماندهی، بهسازی منابع و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، تأمین و تجهیزات، کیفیت‌بخشی آموزشی، تربیتی و تندرستی، اطلاع‌رسانی و توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت در مدارس کار خود را آغاز کرده است.

وی، پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب‌سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دانست و ادامه داد: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی های معلمان، ساماندهی مطلوب و توانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی و غیره در حال اجرا است.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی و کارگاهی، عدم مناسب‌سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل چالش‌های مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.

وی پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام‌مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و افزود: پروژه مهر فرصتی فراهم می‌کند که فضا و فعالیت‌های مدرسه، متناسب با امکانات و خلاقیت عوامل اجرایی و سند تحول بنیادین، آماده ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان و همکاران شود.

خانی تأکید کرد: کارگروه‌های مختلف باید با تمهید ساز و کارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران جدید مدارس افزود: انتخاب و انتصاب مدیران باید با حساسیت و دقت کامل صورت گیرد تا مدیرانی کارآمد و با انگیزه انتخاب شوند.

وی در پایان گفت: توجه به نقاط قوت و تجارب سال‌های گذشته و نیازهای نوین نظام تعلیم و تربیت، قدرت تصمیم گیری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی در پویایی مدارس و ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان مورد تأکید است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha