مصطفی طاهری پنجشنبه ۹ مرداد در جلسه نهضت توسعه و عدالت آموزشی که با حضور رئیسجمهور در زنجان برگزار شد با اشاره به رضایت عمومی مردم از عملکرد دولت، اظهار کرد: طبق گزارشها، بخصوص در جنگ ۱۲ روزه میزان رضایت مردم از دولت به بیش از ۷۰ درصد رسیده که بسیار قابلتوجه است.
وی با بیان اینکه در دوازده روز جنگ تحمیلی، حضور میدانی رئیسجمهور در مناطق بمباران شده، مجلس و دیگر مکانها قابلتقدیر بود، افزود: از حضور فعال و مستمر حضرتعالی در سختترین شرایط صمیمانه قدردانی میکنم.
طاهری در ادامه با اشاره به وضعیت شهر زنجان در حوزه آموزش و پرورش، اضافه کرد: متأسفانه توسعه زیرساختهای آموزشی در شهر زنجان متقارن نبوده است. برخلاف تصور، شهر زنجان یکی از محرومترین مناطق استان از نظر فضای آموزشی است. در ناحیه ۲ که نواحی جدید و شهرکهای توسعهیافته را شامل میشود، بیش از نیمی از جمعیت شهر ساکن هستند اما فاقد مدارس کافیاند یا دانشآموزان مجبورند مسافتهای طولانی را برای رسیدن به مدرسه طی کنند.
نماینده زنجان در مجلس تأکید کرد: این کمبود فضا موجب تراکم بالای کلاسها شده و شرایط آموزشی را دشوار کرده است. در حالیکه برخی مدارس داخل شهر با ظرفیت کامل استفاده نمیشوند، میتوان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل راه و شهرسازی و استانداری بخشی از این کمبود را جبران کرد.
وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان در شهر زنجان سکونت دارند، خاطرنشان کرد: رفع این کمبود فاحش مدارس باید در اولویت قرار گیرد و ما آمادگی داریم از ظرفیتهای استان، نهادهای دولتی و حتی مدارس موجود برای حل این مشکل استفاده کنیم.
اجرای ۹۷ پروژه آموزشی شامل ۵۹۵ کلاس درس در زنجان
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای ۱۵۴ پروژه آموزشی در استان، گفت: دانشآموزان زنجانی در ۹۰۵۱ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند
ذبیحالله تاراسی با بیان اینکه حضور رئیسجمهور نشاطی دوباره به پیکره توسعه استان بخشیده، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان زنجان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، دارای ۹۸ هزار معلم و بیش از ۲۱۷ هزار دانشآموز در ۱۸۰۹ فضای آموزشی است.
وی از کسب مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی توسط دانشآموز زنجانی مهدی آقاجانلو بهعنوان نمادی از ظرفیت علمی نوجوانان استان یاد کرد و افزود: حمایت از کلاسهای چندپایه روستایی، بهویژه در مناطق کوهستانی، ضرورتی جدی است.
تاراسی با اشاره به اجرای ۹۷ پروژه آموزشی شامل ۵۹۵ کلاس درس، اضافه کرد: این پروژهها شامل تکمیل مدارس نیمهتمام، مقاومسازی، جایگزینی مدارس سنگی و ارتقای سرانه فضاهای آموزشی در مناطق کمبرخوردار است.
وی ادامه داد: در کنار این پروژهها، ۵۷ طرح آموزشی دیگر نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت، استانداری و آموزشوپرورش آغاز شده که شامل ۶۸۴ کلاس درس است.
وی اظهارکرد: این پروژهها در مجموع پاسخگوی کمبود ۷۲ مدرسه و نزدیک به ۹۰۰ کلاس درس در سطح استان خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید همت برای توانمندسازی دو هزار معلم و آموزش مهارتهای دیجیتال و برنامهنویسی به ۸۵۸ معلم و ۲۴ هزار دانشآموز، گفت: مشارکت بیش از ۱۲۰۰ معلم در جشنواره الگوهای نوین تدریس و اجرای طرح ملی توانا همچنین در جشنواره جابر بن حیان نیز ۳۲ هزار دانشآموز مشارکت داشتند.
تاراسی همچنین به اجرای طرح حامی برای ارتقای سواد پایه دانشآموزان اشاره کرد و افزود: در نوبت اول ۳۹ هزار دانشآموز نیازمند تلاش بیشتر شناسایی شدند که این تعداد در مرحله دوم به حدود ۵ هزار نفر کاهش یافت.
وی با بیان اینکه تحول پایدار در آموزشوپرورش از مسیر توانمندسازی معلم میگذرد، از آغاز طرحهایی مانند شمیم و بهرهگیری پایلوت از هوش مصنوعی در فرایند یاددهی-یادگیری خبر داد.
تاراسی خطرنشان کرد: مشارکت خانوادهها در تصمیمسازیهای مدرسهای در استان نهادینه شده و امروز اولیا بهعنوان شرکای یادگیری در کنار مدارس حضور فعال دارند.
خبر در حال تکمیل است
نظرات