فریبرز مرادی با بیان اینکه دغدغه اصلی زائران اربعین موضوع حملونقل است، گفت: تلاش شده است تا زائران در آرامش و امنیت کامل به این سفر معنوی مشرف شوند. سامانههای فروش بلیت نیز برای رفاه حال آنها فعال شده است تا بدون نیاز به مراجعه حضوری بتوانند بلیت خود را بهصورت آنلاین تهیه کنند.
وی از افزایش پنج درصدی زائران در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با پیشبینی این افزایش، برنامهریزی و هماهنگیهای لازم با صنوف حملونقل انجام شده است تا مشکلی در تأمین ناوگان وجود نداشته باشد.
او با اشاره به دغدغههای موجود درباره بازگشت زائران از مرزها، بیان کرد: براساس هماهنگی انجامشده با سازمان راهداری کشور، از شنبه، ۱۱ مرداد نخستین تیم اعزامی این اداره کل شامل معاون حملونقل و دیگر عوامل در مرز مهران مستقر خواهند شد تا مدیریت بازگشت زائران به استان گیلان را بهعهده بگیرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گیلان همچنین از آمادگی ناوگان اتوبوسی استان برای اعزام به مرز مهران در زمان بازگشت زائران خبر داد و گفت: من همراه فعالان صنوف بخش خصوصی در پایانههای مسافربری حضور خواهم داشت تا اتوبوسهای مورد نیاز بهموقع و براساس تقاضا به مرز اعزام شوند.
مرادی با اشاره به نظارت بر نرخ کرایهها در ایام اربعین، اظهار کرد: نرخها توسط سازمان کشوری ابلاغ شده است و بلیتها نیز از طریق سامانههای پیشفروش عرضه میشود و اگر تخلفی در زمینه نرخ کرایه دیده شود، مردم میتوانند از طریق سامانه ۱۴۰۱ آن را بهصورت ۲۴ ساعته گزارش کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن، کمیسیونهای رسیدگی به تخلفات وارد عمل شوند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری گیلان در روز جمعه، ۱۰ مرداد، وی همچنین درباره تأمین سوخت ناوگان حملونقل اربعین گفت: سهمیه سوخت ناوگان اتوبوس از ۱۵۰ لیتر به ۴۰۰ لیتر افزایش پیدا کرده است و از این نظر مشکل خاصی وجود ندارد.
انتهای پیام
نظرات