به گزارش ایسنا به نقل از معاونت امور رسانه ای وزارت ارشاد، محمدرضا نوروزپور در این رویداد که در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: تمام مطالبی که در رسانههای داخلی منتشر میشود، مورد تحلیل و بررسی اندیشکدههای دشمن قرار میگیرد و بسیاری از آنها در رسانههای بینالمللی بازتاب مییابد که بخشی از جنگ شناختی دشمن به شمار میرود.
وی با تأکید بر اهمیت روحیه شهادتطلبی و عشق به خداوند متعال، افزود: فرهنگ و ادبیات ما سرشار از عشق به شهادت است. خبرنگاران شهید که در میدان جنگ حضور داشتند، نشان میدهند رسانهها ضلع سوم دیپلماسی و میدان جنگ هستند.
نوروزپور اظهار کرد: اهمیت رسانه در جنگ شناختی حتی بیشتر از حوزههای دفاعی است، زیرا دشمنان نگاه نازل به مرگ دارند و از آن به عنوان تهدید استفاده میکنند، اما ما مرگ را باعث حیات میدانیم و همین مسئله دلیلی است که موجب محاسبات غلط دشمن میشود.
وی ضمن قدردانی از تلاش رسانههای کشور، از جمله صداوسیما، گفت: در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی اکثر رسانههای ما نمره قبولی میگیرند؛ چراکه همه پای کار مردم و نظام بودند و روحیه شهادتطلبی همکاران ما حیرتانگیز بود.
معاون امور رسانه ها و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اهمیت تسلیح اطلاعات و نقش رسانهها در جنگ شناختی تصریح کرد: امروزه اطلاعات به مثابه جنگافزار شده و رسانهها جایگاه مهمی در این زمینه دارند. خبرنگار در این وضعیت ناخودآگاه به عنوان سرباز و رزمنده ایفای نقش میکند.
وی با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی، رسانههای ما عمدتاً سنگربان حقیقت بودند، تأکید کرد: هیچ راه میانهای وجود ندارد؛ یا باید در پاسداری از حقیقت باشیم و یا در زمین تسلیحشده دشمن باشیم.
نوروزپور در پاسخ به اینکه وظیفه و رسالت خبرنگاران در ادامه مسیر چیست، گفت: ما نیز مانند رزمندگانی که پرچم همرزمانشان را به اهتزار درمیآورند، باید به عنوان خبرنگار، هرگاه قلمی افتاد، آن را برداریم و برای حفظ حقیقت تلاش کنیم.
معاون رسانهای وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی ۶۰ سال است که مظلومنمایی میکند و خودش را مدافع معرفی میکند و ما باید این انگاره دروغین را بشکنیم. هر خبرنگار در این میدان یک رهبر افکار است و وظیفه دارد پیام حقیقت را به جامعه منتقل کند.
انتهای پیام
نظرات