• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1404051509386
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

ارتقاء سطح مدیریتی مدارس استان کرمان، اولویت است

ارتقاء سطح مدیریتی مدارس استان کرمان، اولویت است

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: توجه ویژه به مدارس لازم‌التوجه و ارتقاء سطح مدیریتی و آموزشی آن‌ها مدنظر است.

محمدرضا فرحبخش امروز ۱۵ مرداد در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با محوریت پروژه مهر با اشاره به سه شعار محوری آموزش و پرورش استان شامل مشارکت‌جویی، بهره‌وری منابع و مدرسه برفراز، اظهار کرد: باور داریم که آموزش و پرورش زمانی موفق می‌شود که از ظرفیت همه افراد و نهادهای مؤثر بهره‌برداری شود، استان کرمان خوشبختانه این ظرفیت را دارد و اگر اولویت‌بندی دقیقی در برنامه‌ها داشته باشیم، می‌توانیم با استفاده از منابع موجود، کیفیت آموزشی را ارتقا دهیم.

وی به تشریح اولویت‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آموزش و پرورش استان پرداخت و گفت: در اولویت‌های کوتاه‌مدت، به عنوان مثال افزایش میانگین نمرات امتحانات نهایی از طریق تقویت گروه‌های آموزشی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی و ارتقاء مهارت دبیران در دستور کار قرار دارد، در اولویت‌های میان‌مدت، توجه ویژه به مدارس لازم‌التوجه و ارتقاء سطح مدیریتی و آموزشی آن‌ها مدنظر است.

فرحبخش گفت: در اولویت‌های بلندمدت، توسعه متوازن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و جذب مشارکت‌های مردمی و اعتبارات برای ساخت مدارس جدید، از اهداف اصلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین به موضوع مهم کاهش تراکم دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: با جابه‌جایی هوشمندانه مدارس و استفاده بهینه از فضاهای آموزشی، می‌توانیم تراکم دانش‌آموزی را کاهش داده و بهره‌وری را افزایش دهیم، نمونه موفق این اقدام در شهرک شهرداری ناحیه دو انجام شده که با انتقال کلاس‌ها، فضای آموزشی بهینه‌تری فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل پرداخت و تأکید کرد: گفتمان‌سازی در این حوزه بسیار حیاتی است، اگر مدیران مدارس، شوراها، دهیاران و سایر نهادهای محلی درگیر این موضوع شوند، می‌توان با شناخت دقیق دلایل ترک تحصیل، از فقر تا نبود اعتماد به نفس، راهکارهای مؤثری برای بازگشت دانش‌آموزان به چرخه آموزش ارائه داد.

فرحبخش همچنین با اشاره به اهمیت بهره‌وری منابع افزود: در شرایط اقتصادی فعلی، برگزاری جلسات حضوری باید هدفمند و با بازدهی بالا باشد، پیشنهاد می‌شود جلسات ماهانه به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار شود تا ضمن کاهش هزینه‌ها، اثربخشی نیز حفظ شود.

در پایان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر نقش کلیدی مدیران مدارس در تحقق اهداف پروژه مهر گفت: مدرسه برفراز، مدرسه‌ای است که شاخص‌های کیفیت آموزشی را رعایت کرده و مدیر توانمند آن با انگیزه و تعهد، مسیر تعالی را هموار می‌سازد. هیچ دلیلی نباید باعث کنار گذاشتن مدیران توانمند شود، چرا که آینده صدها دانش‌آموز به عملکرد آنان وابسته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha