به گزارش ایسنا، شرکت فورد موتور اعلام کرد: به تازگی به تامینکنندگانش اطلاع داده است که عرضه یک پیکاپ برقی سایز بزرگ که قرار است در کارخانه مونتاژ بلو اووال سیتی در تنسی تولید شود، از سال ۲۰۲۷ به ۲۰۲۸ به تعویق خواهد افتاد.
فورد، علاوه بر این، تولید ون «ای ترانزیت»( E-transit) خود را در اوهایو، جانشین پیکاپ لایتنینگ «اف ۱۵۰» که مدتهاست در انتظار بود، نیز از سال ۲۰۲۶ به ۲۰۲۸ به تعویق انداخته است.
این شرکت اعلام کرد: «اف ۱۵۰»، پرفروشترین کامیون برقی آمریکا و «ای ترانزیت» همچنان نیازهای مشتریان امروزی را برآورده میکنند.
نشریه اقتصادی آمریکایی «اتوموتیو نیوز» (Automotive News) پیش از این در مورد تاخیرهای مربوط به خودروهای برقی گزارش داده بود.
خودروسازان چینی هزینههای تولید خودروهای برقی را کاهش داده و مدلهای ارزان تری را برای خریداران، ارائه میدهند.
فورد و سایر شرکتهای خودروسازی در پاسخ به این فشار، بر تولید مدلهای مقرونبهصرفه، روی پلتفرمهای سادهتر و با تمرکز بر عرضه خودروهای برقی کوچکتر تمرکز کردهاند.
فورد که با مشکلات کیفی پرهزینهای روبرو بوده و در فراخوانها در صنعت پیشرو است، پیش از این پیشبینی کرده بود که تا ۵.۵ میلیارد دلار در عملیات خودروهای برقی و نرمافزاری اش، تا سال ۲۰۲۵ زیان خواهد کرد.
طبق گزارش رویترز، این خودروساز، سال میلادی گذشته، برنامههایش برای یک شاسی بلند برقی سه ردیفه را لغو کرد و «جیم فارلی»، مدیرعامل فورد، بعدا اظهار کرد مدلهای برقی بزرگتر، با توجه به توسعه خودروهای تمام برقی آینده، تمرکز اصلی این شرکت نیستند.
«فارلی» گفت: فورد در ۱۱ اوت در رویدادی در ایالت کنتاکی آمریکا، برنامههایی را برای برخی از مدلها و فناوریهای برقی آینده اش ارائه خواهد داد.
انتهای پیام
نظرات