• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۴ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1404052514728
  • خبرنگار : 50187

در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد؛

از تاکید بر جبران کمبود معلم تا فعالیت مدارس جدید در استان کرمان

از تاکید بر جبران کمبود معلم تا فعالیت مدارس جدید در استان کرمان

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با تاکید بر رفع کمبود معلم گفت: لازم است برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد و از همه ظرفیت در فرصت باقی مانده برای تامین کسری استفاده کنیم تا ذهن خانواده‌ها در روزهای ابتدایی مهر درگیر کلاس بدون معلم نشود.

محمدعلی طالبی صبح امروز ۲۵ مرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: در هر جلسه شورا، امید ما به تحول و ارتقاء حوزه آموزش و پرورش در استان بیشتر می‌شود و امیدواریم با تداوم همین مسیر با همراهی همه ‌دستگاه ها و مردم و مساعدت خیران و بخش خصوصی، بتوانیم اقدامات اثرگذاری را در استان کرمان شاهد باشیم.

وی افزود: در آغاز برنامه تحولی در آموزش و پرورش استان نیازمند حساس‌سازی و جلب توجه عمومی در استان هستیم. اینکه همه احساس کنند جایگاه این سازمان در بین دولت و نهادهای موثر ارتقا یافته و توجه بیشتری به این حوزه معطوف می‌شود و نیازمند گفتمان‌سازی بین مسئولان هستیم.

طالبی گفت: بایستی نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، رسانه‌ها و فعالان اجتماعی روی گفتمان تحولی آموزش و پرورش کار کرده و بر اهمیت این نهاد تاکید کنند و شاید جاهایی نیاز به برندسازی اجتماعی داشته باشیم.

استاندار کرمان بیان کرد: باید نمادسازی از طریق برگزاری جشنواره و مسابقات مختلف دنبال شود و تقدیر از معلمان و دانش آموزان موفق، مدارس خلاق و هر کار ویژه‌ای که در حوزه آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، به صورت گسترده انجام شود.

وی با اشاره به جایگاه انجمن اولیا و مربیان بیان کرد: نیازمند ارتقاء حساسیت و نقش‌آفرینی خانواده‌ها هستیم و باید جلسات انجمن واقعی، اثربخش و مسئله محور باشد.

طالبی تصریح کرد: باید بر خانواده متمرکز شده و در رابطه با مهارت‌های تربیت، آموزش بدهیم و مشوق‌‎های اجتماعی براساس نوع مشارکت خانواده‌ها در امور مدارس داشته باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کار بزرگی در زمینه توانمندسازی حرفه‌ای معلمان و افزایش انگیزه آنها در پیش داریم، گفت: معلمان رهبران تحول در آموزش و پرورش هستند و باید این نقش را بسیار پررنگ ببینیم و در ارتقاء منزلت اجتماعی آنها کار کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان افزود: این بنگاه‌ها می‌توانند در موارد مختلف کنار ما باشند و بخشی از مسائل از طریق برنامه راهبردی مشارکت سازمان‌دهی شده بخش خصوصی را پای کار آورد به ویژه در حمایت از دانش آموزان نخبه و مبتکر.

طالبی بیان کرد: نیازمند سیاست‌گذاری‌های استانی هستیم تا وظایف و مسئولیت بخش‌های مختلف در قالب سند و برنامه تحولی تدوین شده و کارها را در حوزه اختصاص منابع و ... دنبال کنیم.

استاندار کرمان گفت: باید برنامه کوتاه مدت یک ساله، میان مدت و بلندمدت داشته و نوع تعامل بخش خصوصی یا دولت در رابطه با برنامه‌های آموزش و پرروش مشخص باشد. انجام برخی کارها در سطح ملی نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت و همراهی رسانه‌ها با برنامه‌های آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدواریم با این همراهی‌ها شاهد ارتقاء وضعیت در همه بخش‌ها و شاخص‌های آموزش و پرورش استان کرمان باشیم.

استاندار کرمان در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای در ایجاد هنرستان ها، بسیار ارزشمند است و این هم افزایی‌ها با دستگاه های مختلف قابل انجام است و همه در این زمینه مسئولیت دارند از امکانات و ظرفیت‌هایشان برای رفع مشکلات و بهبود شرایط در آموزش و پرورش استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فرحبخش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به تراکم بالای دانش آموزان در کلاس‌های درس و اختلالات یادگیری ناشی از جمعیت زیاد بیان کرد: در تابستان امسال برای نخستین بار در قالب طرح «حامی» ۲۵ هزار نفر در استان در زمینه کیفیت بخشی به آموزش تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به تاثیر زیاد این طرح در جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان بیان کرد: در شورای آموزش و پرورش استان ۲۰ میلیارد تومان برای این طرح مصوب شد.

همچنین در این جلسه معاون منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از کمبود ۳۳۰۰ معلم در استان خبر داد و افزود: در مجموع ۴۶ هزار نفر نیرو در استان داریم و کمبود ۲۷۰۰ نیرو در سال قبل داشتیم و این مسئله به امسال منتقل و ۶۰۰ نفر دیگر نیز به آن اضافه شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی ثبت نام بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز در استان را برای سال تحصیلی جدید داریم و همچنین برای ۱۱۸ مدرسه جدید کد صادر شده که ۷۱ مورد هنرستان است.

به گزارش ایسنا، منظری توکلی مسئول اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: استان در زمینه المپیادهای علمی به جایگاه موردنظر نرسیده اما در سال گذشته دو دانش آموز عضو تیم ملی المپیادهای شدند و تلاش داریم دانش آموزان را به حضور در المپیادها ترغیب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha