• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404052917947
  • خبرنگار : 50990

تجهیز ۵۳ چراغ راهنمایی با باتری‌های اضطراری در چهارراه‌های مشهد

تجهیز ۵۳ چراغ راهنمایی با باتری‌های اضطراری در چهارراه‌های مشهد

ایسنا/خراسان رضوی جانشین فرمانده ارشد نیروی انتظامی خراسان‌رضوی از  تجهیز ۵۳ چراغ راهنمایی با باتری‌های اضطراری در مشهد خبر داد.

سردار احمد نگهبان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به قطعی برق در چهارراه‌های سطح شهر، اظهار کرد: علاوه بر وظایف پلیس پلیس در حوزه ترافیک و مدیریت قطع برق، شهرداری موظف است کلیه چهارراه‌ها را به UPS مجهز کند تا در مواقع قطعی برق، چراغ‌های راهنمایی بدون مشکل کار کنند.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر در مشهد در حال اجراست و تاکنون ۵۳ چراغ راهنمایی با باتری‌های اضطراری تجهیز شده‌اند. امیدواریم که در زمان قطع برق، این سیستم‌ها به کمک بیایند.

سردار نگهبان با بیان اینکه امکان حضور یک مأمور پلیس در هر معبری که با قطعی برق مواجه است، وجود ندارد، افزود: شهروندان می‌توانند با ما همکاری کنند و از ظرفیت گشت‌های انتظامی در این حوزه استفاده شده است. تاکنون اگرچه در برخی چهارراه‌ها و معابر با مشکل مواجه بوده‌ایم، اما باید بدانیم که این مشکلات تنها مربوط به پلیس نیست.

جانشین فرمانده ارشد نیروی انتظامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: پلیس در زمان قطعی برق با تمام ظرفیت خود وارد عمل می‌شود، به دلیل برنامه‌ریزی‌های ناهماهنگ در قطعی برق چالش‌هایی در شهر به وجود آمده است که امیدواریم با همکاری و برنامه‌ریزی مناسب استانداری، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها، این مشکلات را به حداقل برسانیم.

تجهیز ۵۳ چراغ راهنمایی با باتری‌های اضطراری در چهارراه‌های مشهد

آگاه‌سازی مردم در زمینه کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر

وی در ادامه با اشاره به جرم کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر، گفت: متاسفانه این کلاهبرداری در کشور و شهر مشهد در حال اتفاق است. توصیه می‌شود شهروندان اگر در دام این کلاهبرداری افتاده‌اند، بلافاصله با سامانه پلیس فتا به شماره ۰۹۶۲۳ تماس بگیرند و اطلاعات لازم را ارائه دهند. ما در حال اجرای یک پروژه اجتماعی و رسانه‌ای هستیم که شامل آموزش‌هایی در فضای مجازی و تلویزیون می‌شود تا بتوانیم حوادث مختلف را به حداقل برسانیم.

جانشین فرمانده ارشد نیروی انتظامی خراسان‌رضوی درخصوص مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، اظهار کرد: مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ با ۹۰ خط ثابت فعالیت می‌کند و ۹۰ نفر در سه شیفت متوالی به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تلفن‌های شهروندان هستند. به دلیل اعتماد عمومی بین مردم و پلیس، تعداد این تماس‌ها به‌طور سالانه و حتی ماهانه در حال افزایش است.

وی افزود: در جنگ ۱۲ روزه، پلیس ۴۰ هزار تماس دریافت کرد که همگی رسیدگی شدند. بخش اطلاعاتی رسیدگی‌ها برای ما بسیار مهم بود که شامل پیگیری گزارش‌های ریزپرنده‌ها و اقدامات انتحاری می‌شد. این تعاملات بین مردم و پلیس حجم رسیدگی به کار را افزایش می‌دهد.

پیگیری روزانه ۳۰۰۰ تماس عملیاتی توسط پلیس مشهد  

سردار نگهبان با بیان اینکه با توجه به ترافیک شهر و افزایش تماس‌ها، پلیس بر اساس فوریت اطلاعات اقدام می‌کند، مطرح کرد: موارد اضطراری که جان افراد، ناموس مردم یا مسائل مهم مانند سرقت را شامل می‌شود، در اولویت قرار دارند و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شود. هیچ گزارشی چه در حوزه اطلاعاتی، چه در حوزه‌ امنیتی یا ترافیکی و انتظامی وجود ندارد که پلیس پیگیری نکند.

 جانشین فرمانده ارشد نیروی انتظامی خراسان‌رضوی گفت: روزانه ۳۰۰۰ تماس عملیاتی توسط پلیس مشهد و روزانه ۵۷۰۰ تماس عملیاتی در سطح استان خراسان رضوی پاسخ داده می‌شود. لازم به ذکر است که تماس‌های اطلاعاتی به چرخه اطلاعات نیز ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha