• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۴ / ۲۲:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1404060603804
  • خبرنگار : 51012

نمایندگان مردم اصفهان:

ارتقای کیفیت آموزش و حل مشکلات دانشگاه‌ها در اولویت قرار گیرد

ارتقای کیفیت آموزش و حل مشکلات دانشگاه‌ها در اولویت قرار گیرد

ایسنا/اصفهان نمایندگان مردم اصفهان در مجلس بر ضرورت تقویت آموزش، عدالت آموزشی، رشد علمی، توجه به مشکلات اساتید و دانشجویان، و تقویت همکاری دانشگاه‌ها با جامعه تأکید کردند.

عصر امروز پنجشنبه ۶ شهریور، حسین سیمایی‌صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه‌ای با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رؤسای دانشگاه‌های استان اصفهان دیدار کرد و در این دیدار به چالش‌ها و خواسته‌های دانشگاه‌ها پرداخته شد.

رسیدگی ویژه به وضعیت معلمان حق‌التدریس دانشگاه‌ها ضروری است

رسول بخشی‌دستجردی، نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وضعیت اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها اظهار کرد: پرداختن به این مسئله ضرورت دارد؛ بخشی از تدریس دانشگاه‌ها بر عهده اساتید حق‌التدریس است که بسیار مظلوم هستند. دریافت آن‌ها آنقدر پایین است که واقعاً گفتنش باعث ناراحتی است.

وی افزود: این اساتید نه تنها حقوق بسیار پایینی دریافت می‌کنند، بلکه هر شش ماه یک بار پرداخت دارند و هیچ حق بیمه‌ای به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، در حالی که حتی یک کارگر ساده در محیط بیرون برای استخدام ساعتی، شرایط بهتری دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهبود وضعیت پرداخت‌ها ادامه داد: در پی نظارت‌های انجام شده، این موضوع حل شد و باعث خوشحالی گسترده معلمان شد؛ آن‌ها به طور مداوم پیام تشکر ارسال کردند و از پیگیری‌های ما قدردانی کردند.

بخشی‌دستجردی تصریح کرد: خواهش می‌کنم این بی‌عدالتی به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد؛ بار آموزشی قابل توجهی بر دوش این اساتید است و توجه به وضعیت آنها اهمیت بالایی دارد.

نماینده مردم اصفهان و ورزنه در پایان گفت: بررسی ویژه‌ای از سوی کمیسیون آموزش لازم است تا مشکلات اساتید حق‌التدریس ادامه نیابد و شرایط بهبود یابد.

توجه ویژه به ظرفیت فرهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها ضروری است

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشگاه در بعضی سال‌ها رتبه اول و در برخی سال‌ها رتبه دوم را دارد و نیازمند توجه ویژه است. در شرایط فعلی، اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای دانشگاه نداشته باشیم، فضای جنگی و فشارهای متعدد موجب مشکلات خواهد شد.

وی افزود: در دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان رعایت برنامه‌ها کمتر از حد استاندارد است و لازم است توجه ویژه‌ای به بخش فرهنگی و ظرفیت دانشگاه شود. در بودجه امسال اقدامات خوبی انجام شده است، از جمله تفاهم‌نامه‌ای با کمک وزارت مسکن امضا شده که تنها نیازمند یک حکم است تا دانشگاه بتواند از تسهیلات جهش مسکن استفاده کند. اگر این امکان فراهم شود، بسیاری از مشکلات امسال حل خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تدابیر اتخاذ شده شامل هماهنگی در تعیین زمان‌بندی امتحانات دانشگاه‌هاست تا مسائل امنیتی و اجرایی به شکل متمرکز مدیریت شود و اختیارات لازم به دانشگاه‌ها واگذار شود تا بتوانند به راحتی امور خود را پیش ببرند.

بانکی‌پورفرد در پایان با اشاره به اهمیت همکاری تمامی ارکان گفت: از همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم و امیدوارم با تدابیر مشترک، دانشگاه‌ها بتوانند به بهترین شکل برنامه‌های آموزشی و فرهنگی خود را اجرا کنند. 

ارتقای کیفیت آموزشی و توجه ویژه به رشد علمی دانشگاه‌ها ضروری است

حامد یزدیان، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه با اشاره به انتصاب روسای دانشگاه‌ها در استان اظهار کرد: بحث جایگاه علمی ایران و رشد علمی در مواردی که دوستان مطرح کردند، متأسفانه با مشکلات صنفی و زیرساختی دانشگاه‌ها مواجه بوده است. برنامه هفتم تکالیفی برای دانشگاه‌ها مشخص کرده و در شرایط کشور و جایگاه نظام جمهوری اسلامی در جهان و با تأکید مقام معظم رهبری بر رشد علمی، این موضوع بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر، کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها دستخوش تغییرات جدی شده است. هر چند دانشگاه نسل‌های یک تا چهار باید ارتقاهایی داشته باشند، اما وظایف بنیادین آموزش نباید فراموش شود. ما به عنوان هیئت علمی و افرادی که با دانشجو سر و کار داریم، این تغییرات را به وضوح مشاهده می‌کنیم و لازم است نگاه ویژه‌ای به این موضوع شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: بحث کنکور و آسیب‌شناسی آن و اثرگذاری معدل بر ورود به دانشگاه‌ها باید مورد دقت بیشتری قرار گیرد. من با اثر صد در صد قطعی کنکور مخالفم، زیرا آسیب‌های آن بیش از منافعش است. اتفاقات اخیر نشان داد اثر مثبت کنکور مفید است، اما اثر قطعی آن می‌تواند روح و روان دانشجو را تحت تأثیر قرار دهد و عدالت آموزشی را به درستی محقق نمی‌کند.

یزدیان در پایان تأکید کرد: کنکور برای برترین رتبه‌ها طراحی شده است، در حالی که اثر معدل بیشتر بر رتبه‌های پایین‌تر تأثیر دارد. امیدوارم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این موضوع بهتر عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha