• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404061207451
  • منبع : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

از سوی سازمان حمایت صورت گرفت

نظم‌بخشی بازار مرز مهران با ساماندهی دستفروشان و صدور کارت شناسایی

نظم‌بخشی بازار مرز مهران با ساماندهی دستفروشان و صدور کارت شناسایی

در ایام اربعین ۱۴۰۴، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با ساماندهی دستفروشان و صدور کارت شناسایی در مرز مهران، گامی مهم در جهت نظم‌بخشی به بازار، حمایت از معیشت محلی و تأمین امنیت اقتصادی زائران برداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان حمایت، محمد ابراهیم امینیان - مدیرکل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌ها در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان - با تشریح عملکرد این سازمان در ایام اربعین ۱۴۰۴ اعلام کرد: مدیریت یکپارچه و هماهنگی میان ۱۴ دستگاه اجرایی با محوریت کمیته نظارت و تنظیم بازار، امکان ارائه خدمات جامع به میلیون‌ها زائر حسینی(ع) را فراهم آورد.

وی با اشاره به گستردگی عملیات نظارتی گفت: در مسیرهای مواصلاتی اصلی زائران، از کنگاور تا مرز خسروی، ۵۸۰۵ مورد بازرسی انجام و ۷۵۵ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۰  میلیارد ریال تشکیل شد. در استان ایلام نیز با وجود حجم عظیم زائران از مرز مهران، ۱۳۳۳ بازرسی منجر به تشکیل ۲۰۷ پرونده تخلف و عودت ۵ میلیارد تومان به شهروندان شد.

امینیان به اقدامات حمایتی اشاره کرد و افزود: با همکاری بخش خصوصی، ۱۲ هزار لیتر روغن موتور و ۱۴۰ حلقه لاستیک به ناوگان حمل‌ونقل زائران اختصاص یافت. همچنین در مرز مهران با ساماندهی دستفروشان و صدور کارت شناسایی، گام مهمی در جهت نظم‌بخشی به بازار و حمایت از معیشت محلی برداشته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات ویژه در مشهد مقدس همزمان با ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد: در مشهد مقدس با به کارگیری ۵۰۰ بازرس در شهر و ۱۰۰۰ بازرس در سطح استان، به ۷۷۷ شکایت رسیدگی و بیش از ۱۴ میلیارد ریال به زائران عودت داده شد. برای تأمین نان زائران بارگاه رضوی، به ۱۳۷ نانوایی اطراف حرم بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیسه آرد اختصاص داده و با پشتیبانی ۷۰ نانوایی دیگر و استقرار ۴ نانوایی سیار در منطقه ثامن، امنیت غذایی زائران را تأمین کردیم.

امینیان افزود: برگزاری دو مانور سراسری نظارتی، استقرار پایگاه‌های ثابت نظارتی در مبادی ورود زائران و تشکیل گشت‌های مشترک با دستگاه‌های مختلف، از جمله اقدامات بی‌سابقه‌ای بود که در راستای تکریم زائران حسینی(ع) و رضوی(ع) انجام شد.  

مدیرکل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌ها در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تأکید کرد: تمامی این اقدامات با هدف تکریم زائران و تضمین امنیت اقتصادی آنان انجام شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha