• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404061709948
  • خبرنگار : 71955

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

پیگیری تحول در مقطع متوسطه با توانمندسازی معلمان و تغییر مدیریت آموزشگاهی

پیگیری تحول در  مقطع متوسطه با توانمندسازی معلمان و تغییر مدیریت آموزشگاهی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲۶۳ هزار معلم در مقطع متوسطه فعالیت دارند که بنا داریم آموزش لازم را برای ۲۵۵ هزار معلم در این مقطع داشته‌باشیم.

به گزارش ایسنا، سید مصطفی آذرکیش در جشنواره ملی تحول در روش‌های آموزش و محیط‌های یادگیری با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در دولت چهاردهم اتفاق افتاده، عدالت آموزشی است گفت: بنا داریم در این جشنواره انطباق با نیازهای جدید و استفاده از روش‌ها، ابزارها و محتوای نوین را برای بهبود تجربه «یادگیری و تعامل در فرد و محیط» را مد نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه براساس تاکید رئیس جمهور سند تحول در آموزش و پرورش را از ۲ مسیر در معاونت متوسطه پیگیری می‌کنیم افزود: مسیر تحول در کانون و کلاس‌های درس با توانمندسازی معلمان و نیز بهره بردن از طرح‌های آموزشی از جمله شمیم، همچنین تحول در مدیریت آموزشگاهی با الگوی تقویت سند تحول بنیادین است.

آذرکیش با بیان اینکه مهر امسال برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه نقش معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها برای ما مد نظر است ادامه داد: بنا داریم با شورایی کردن در مدارس تصمیم گیریها را به صورت مشارکتی در مدرسه انجام دهیم.

وی در خصوص طرح تراز نیز گفت: ۱۰ درصد از اجرای طرح الگوی تراز تا اردیبهشت امسال نهایی شد اما در مرحله دوم ۵۰ درصد از مدارس دولتی این طرح را انجام دادند که امیدواریم با اجرای کامل طرح تراز تا مهر ماه استقرار الگوی مدارس تراز در تمامی مدارس دولتی را داشته باشیم.

آذرکیش اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶۳ هزار معلم در مقطع متوسطه فعالیت دارند که بنا داریم آموزش لازم را برای ۲۵۵ هزار معلم در این مقطع داشته‌باشیم.

به گزارش ایسنا، همچنین رضوان حکیم زاده نیز در این جشنواره با بیان اینکه برگزاری چنین اجتماع باشکوهی، نتیجه اهتمام ویژه و اندیشه بلند رئیس‌جمهور نسبت به جایگاه مدرسه، معلم و کلاس درس است گفت: رئیس‌جمهوری که مسیر توسعه همه‌جانبه و پایدار کشور را از مدرسه آغاز کرده و بی‌تردید گستره این راه، تمام سرزمین ما را در بر خواهد گرفت.

وی از وزیر آموزش و پرورش، به‌دلیل حمایت‌های بی‌دریغ در شرایط سخت و دشوار قدردانی ویژه کرد و افزود: اگر حمایت‌های دلسوزانه و همراهی‌های صادقانه شما نبود، امکان برگزاری این نشست و ده‌ها برنامه دیگر فراهم نمی‌شد.

حکیم زاده از رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز تشکر کرد و ادامه داد: شما نشان دادید که در کمیسیون آموزش نه‌تنها نماینده مردم، بلکه معلمی دلسوز و دغدغه‌مند هستید که همواره مصلحت آموزش و پرورش را بر هر امر دیگری مقدم دانسته‌اید.

وی با بیان اینکه اگر کوشش‌های شبانه‌روزی ایشان نبود، این اجتماع کم‌نظیر شکل نمی‌گرفت خطاب به معلمان و مدیران مدارس عنوان کرد: شما هستید که هدایت، راهبری و نظارت را در مدرسه بر عهده دارید. این جمع ساده نیست بلکه نقطه آغاز یک تحول بزرگ است.

حکیم‌زاده با اشاره به جلسه‌ای با معلمان برگزیده کشور که شب گذشته برگزار شده بود، اظهار کرد: پیش از اجرای طرح توانمندسازی، به خلاقیت معلمان باور داشتیم و امروز یقین داریم که اگر به آنان میدان داده شود و انحصار شکسته شود، بسیار فراتر از انتظارات عمل خواهند کرد.

وی با ذکر نمونه‌هایی از معلمان برگزیده از سراسر کشور، از جمله معلمی که ۳۱ سال سابقه تدریس در کلاس اول دارد، معلمی از سیستان و بلوچستان و دیگری از گیلانغرب، افزود: این‌ها همه نشان‌دهنده آن است که داوری‌ها دقیق بوده و استعدادهای ارزشمند در سراسر کشور وجود دارند که فقط نیاز به فرصت و اعتماد دارند.

حکیم زاده با بیان اینکه تحول اساسی که رئیس‌جمهور کلید زده‌اند، تنها با همت والای مدیران و معلمان مدارس به ثمر خواهد نشست اظهار کرد: مسیر توسعه پایدار کشور از دل مدرسه و با محوریت معلم و مدیر مدرسه عبور می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha