• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۴ / ۰۷:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1404061810524
  • خبرنگار : 50163

اجرای طرح مدرسه‌محوری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش 

اجرای طرح مدرسه‌محوری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش 
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان مدیرکل منابع انسانی سازمان سوادآموزی کشور گفت: وزارت آموزش و پرورش طرح مدرسه‌محوری را در دستور کار قرار داده و اجرای آن را با همکاری نهادهای حمایتی و ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی دنبال می‌کند.

نورورز جعفری سه‌شنبه ۱۸ شهریور در جلسه شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به اهمیت آغاز سال‌تحصیلی، اظهار کرد: تلاش‌ها و تدابیری که در دهه نخست مهرماه به اجرا در می‌آید، نمود عینی عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی به آموزش در مدارس است و این تلاش‌ها زمینه‌ساز خدمت شایسته به دانش‌آموزان این مرز و بوم خواهد بود.

وی با قدردانی از توجه رئیس جمهوری و وزارت آموزش و پرورش به موضوع تعلیم و تربیت، افزود: از همان روزهای آغازین دولت، آموزش و پرورش در صدر اولویت‌ها قرار گرفته و این نگاه سرمایه‌ای به آموزش، نشان‌دهنده عمق توجه نظام به ریشه‌های توسعه کشور است.

جعفری در ادامه با تبیین جایگاه آموزش و فرهنگ در فرآیند پیشرفت کشور، تصریح کرد: اگر توسعه را به درختی تشبیه کنیم، ریشه‌های آن آموزش و فرهنگ است. بدون ریشه، شاخه‌ها و ثمره‌ای وجود نخواهد داشت. توجه به سوادآموزی، زیربنای توسعه همه‌جانبه و پایدار است و بی‌سوادی می‌تواند خسارت‌های سنگینی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی بر جامعه تحمیل کند.

 مدیرکل منابع انسانی سازمان سوادآموزی با بیان اینکه ارتقای سطح سواد عمومی آثار متعددی در زندگی فردی و اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: افزایش میانگین سواد در جامعه علاوه بر رشد شاخص‌های اقتصادی، موجب ارتقای سلامت جسمی و روانی شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهبود مدیریت فردی و تقویت سواد رسانه‌ای در مواجهه با جنگ شناختی می‌شود.

 وی یکی از چالش‌های مهم در این زمینه را بی‌سوادی یا کم‌سوادی برخی والدین دانست و اظهار کرد: سوادآموزی اولیا نقش مستقیمی در موفقیت تحصیلی فرزندان دارد و کمک می‌کند تا خانواده‌ها در انجام تکالیف، تربیت و هدایت دانش‌آموزان همراه مؤثری برای مدرسه باشند.

جعفری اجرای طرح مدرسه‌محوری در حوزه سوادآموزی را از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد و افزود: این طرح با رویکرد تقاضامحوری و با استفاده از ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش و ظرفیت‌های بیرونی از جمله بسیج، کمیته امداد و بهزیستی دنبال می‌شود. در این راستا، شوراهای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، شوراهای دانش‌آموزی و دیگر ارکان مدارس نقش کلیدی دارند و همراهی جامعه محلی را تقویت می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت همگرایی همه دستگاه‌ها در این حوزه، گفت: سوادآموزی رسالتی ملی است و نیازمند عزم همگانی است. آموزش و پرورش نقش محوری در این مسیر دارد و باید با هدایت، ارشاد و ترغیب بی‌سوادان و کم‌سوادان، آنان را به چرخه آموزش بازگرداند. هر گامی در این مسیر، سرمایه‌ای ارزشمند برای آینده کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha