به گزارش ایسنا، پس از افزایش چشمگیر انتقادهای جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، این رژیم برای سفید کردن وجهه خود به حقه و فریبکاری روی آورده و در این راستا با گوگل و پلتفرمهای مختلف قراردادهای سنگینی را منعقد کرده تا روایت خودش را از غزه بازتاب دهند.
روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی اذعان کرد که کابینه رژیم صهیونیستی از چند ماه قبل یک کمپین دیجیتال بینالمللی به ارزش ۱۷۴ میلیون «شکِل» را راهاندازی کرد تا روایت گمراهکننده خود درباره حملات وحشیانه و مستمرش علیه غزه را تبلیغ کند.
آحارونوت اعتراف کرد که این کمپین اسرائیلی هنوز هم از طریق گوگل و شبکههای اجتماعی مختلف ادامه دارد و هدف از آن مقابله با خبرها درباره قحطی در غزه است.
در پی افزایش انتقادهای بینالمللی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از جمله نسلکشی فلسطینیها، گرسنگی دادن، کوچاندن و کشتار آنها و نیز تخریب گسترده این منطقه محاصرهشده، کابینه این رژیم کمپین یاد شده را در تلاش برای تطهیر وجهه خود راهاندازی کرد.
این کمپین ژوئن ۲۰۲۵ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری میلادی ادامه پیدا کند.
بخش عمدهای از بودجه کمپین یاد شده بدون مناقصههای عمومی به شرکتهای بزرگ فناوری جهان اختصاص مییابد؛ به این شکل که «گوگل» قراردادی ۹۰ میلیون شکِلی برای پخش تبلیغات امضا کرد، در حالی که ۶۰ میلیون شکِل دیگر برای تبلیغات از پلتفرم «یوتیوب» اختصاص یافت، ۱۰ میلیون شکِل به پلتفرم «ایکس» و ۱۴ میلیون شکِل نیز به شرکت «اوتبرین» (Outbrain) و شرکت «Teads» وابسته به آن که سال گذشته آن را خریداری کرد، پرداخت شد.
هدف آشکار از امضای این قراردادها، تقویت روایت رسمی رژیم صهیونیستی در فضای دیجیتال جهانی و نیز ارائه محتوای تبلیغاتی، از جمله کلیپهایی از برخی از وزرای این رژیم است که در آنها اتهامهای بینالمللی علیه این رژیم درباره اینکه عمدا سیاست گرسنگی دادن و نسلکشی را در غزه در پیش گرفته، رد میکنند.
انتهای پیام
نظرات