• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1404061810940
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

آموزش و پرورش استثنایی تخصصی‌ترین عرصه تعلیم و تربیت است

آموزش و پرورش استثنایی تخصصی‌ترین عرصه تعلیم و تربیت است

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، تخصصی‌ترین و اثرگذارترین عرصه در تعلیم وتربیت و آموزش و پرورش را حوزه استثنایی عنوان کرد.

سید فواد حسینی امروز سە‌شنبه ۱٨ شهریور با حضور در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان که در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: فلسفه وجودی آموزش و پرورش توسعه عدالت آموزشی، تربیتی و اجتماعی است.

وی ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند، صبر، استقامت و ایثارگری بی‌وقفه کارکنان حوزه آموزش وپرورش استثنایی افزود: شاغلین حوزه استثنایی امید بخش جامعه و مسیر توسعه عدالت آموزشی هستند.

حسینی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، آموزش و پرورش استثنایی را مجموعه‌ای مأمور بر کیفیت‌بخشی، توانمندسازی و ایجاد فرصت‌های برابر دانست و خواستار توجه جدی به زیرساخت‌های این حوزه شد.

وی با اشاره به موفقیت دانش آموزان با نیازهای ویژه در حوزه های فرهنگی وورزشی این حوزه اظهار کرد: مکلف به کارآمدسازی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی، پرورشی و توانبخشی برای کودکان با نیازهای ویژه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، عدالت آموزشی را مهم‌ترین جنبه عدالت اجتماعی دانست و خواستار همکاری همه نهادها برای ایجاد فرصت‌های برابر برای این دانش‌آموزان شد.

وی در ادامه گفت: حوزه آموزش و پرورش استثنایی، نه‌تنها یک رسالت علمی و اجرایی، بلکه یک خدمت معنوی و انسانی والا است؛ آموزش و پرورش استثنایی یکی از حوزه‌های تخصصی و حساس در نظام آموزشی محسوب می‌شود که این حوزه رسالت خطیری را در قبال دانش‌آموزانی بر عهده دارد که نیازمند حمایت‌های ویژه هستنند. 

آموزش و پرورش باکیفیت باید به محتوا، فضا و نیروی انسانی توجه کند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در گردهمایی مدیران مدارس و مراکز استان گفت: تحقق عدالت آموزشی و محتوایی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش باکیفیت باید به محتوا، فضا و نیروی انسانی توجه کند.

اقبال خانی اظهار کرد: موفقیت مدارس و مراکزاستثنایی منوط به شایستگی‌ و صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران است.

خانی با اشاره به شعار هر تفاوت یک فرصت در مسیر توسعه عدالت آموزشی گفت: توسعه حرفه‌ای مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش نقش حیاتی در بهبود عملکرد مدارس و تاثیرگذاری بر کیفیت آموزش دارد.

وی بیان کرد: از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های آموزش و پرورش استثنایی اقامه نماز، تشکیل شورای نماز در مدرسه و تعلیم وترویج فرهنگ قرآنی در مدارس است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان پیگیری اجرای پروژه مهر، اجرای طرح ملی میدان پویا با هدف ارتقای سلامت جسمی، ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج ورزش همگانی، سازماندهی معلمان، ساماندهی و تجهیز کلاس‌ها و مانور آموزشی را از اولویت کاری مدیران مدارس عنوان کرد.

خانی با تأکید بر اهمیت جذب و نقش خیرین اضافه کرد: خیرین با همراهی و سرمایه‌گذاری‌ خود در مدارس استثنایی نقش مهمی در پیشبرد اهداف آموزشی برای این دانش‌آموزان ایفا می‌کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه معجزه در مدارس استثنایی اتفاق می افتد، تصریح کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه که در زندگی اجتماعی دارای فرصت‌های برابر نیستند، در مدارس علاوه بر درس و مهارت، اصول زندگی وشخصیت اجتماعی را فرا می‌گیرند.

خانی با تأ کید بر اهمیت حضور مدیران مدارس استثنایی در شورای اداری و شورای آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با آموزش و پرورش رسمی نمی‌توان اهداف حوزه استثنایی را محقق کرد.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی کامل مدیران با شاخص‌ها و برنامه‌های حوزه آموزش و پرورش استثنایی افزود: نقش شورای معلمین، انجمن اولیاء ومربیان با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید تقویت شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه همه سازمان‌هایی که با آموزش و پرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند باید در قبال دانش آموزان با نیازهای ویژه ماموریت خود را انجام دهند، گفت: به عنوان مثال شهرداری‌ها اعتباری در خصوص رایگان شدن ایاب و ذهاب دانش آموزان قرار دهند که در صورت انجام این مهم، تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل کاهش پیدا می‌کند. 

وی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در حوزه استثنایی استان گفت: از سال ۱۳۷۸ تاکنون تنها یک ساختمان جدید به مجموعه مدارس استثنایی استان اضافه شده و بسیاری از مدارس و مراکز جامع استان در شرایط نامطلوبی قرار دارند.

 خانی، با اشاره به تخصصی بودن فعالیت‌های این حوزه گفت: توسعه زیرساخت‌ها، تجهیزات، برنامه‌های آموزشی و ارتقای نیروی انسانی از اولویت‌های اساسی تحول در آموزش و پرورش استثنایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha