به گزارش ایسنا، این خبر در اولین روز نمایشگاه خودروی «آیایای موبیلیتی» (IAA Mobility) مونیخ، بزرگترین نمایشگاه خودرو اروپا، اعلام شد. در این نمایشگاه، خودروسازان اروپایی با رونمایی از مدلهای برقی و بهروزرسانی فناوری، برای مقابله با رقابت چینیها، به میدان آمدهاند.
فولکسواگن در بیانیهای اعلام کرد: سرمایهگذاری این شرکت، صرف توسعه خودروهای مبتنی بر هوش مصنوعی، کاربردهای صنعتی و گسترش زیرساختهای فناوری اطلاعات با کارایی بالا خواهد شد و پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۳۵، تا چهار میلیارد یورو صرفهجویی به همراه داشته باشد.
این گروه خودروسازی آلمانی همزمان با عقبنشینی از کار روی مدلهای جدید، تغییرات زیاد در دو بازار اصلی خود شامل چین و آلمان را شاهده بوده و کاهش عمده هزینهها در آلمان در جریان است.
بر اساس گزارش رویترز، فولکسواگن، یکشنبه هفته جاری، از طرح مفهومی یک شاسیبلند برقی کوچک جدید به نام «آی دی کراس» ( ID.CROSS) رونمایی کرد که بخشی از تلاش این خودروساز برای عرضه خودروهای باتریدار مقرونبهصرفه است.
فولکسواگن اعلام کرد که هوش مصنوعی، روند توسعه مدلها و فناوریهای جدید خودرو را به طور قابل توجهی تسریع خواهد کرد.
«هاوکه استارز»، مدیر اجرایی فناوری اطلاعات فولکسواگن، گفت: هوش مصنوعی برای ما، کلید سرعت، کیفیت و رقابت بیشتر در کل زنجیره ارزش، از طراحی تا تولید خودرو است.
انتهای پیام
نظرات