• دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۴ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1404062413928
  • خبرنگار : 30205

رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد

پایان اعتراض‌های حضوری به جریمه‌های رانندگی/ اجرای پایلوت رسیدگی غیرحضوری به اعتراض‌ها از هفته فراجا

پایان اعتراض‌های حضوری به جریمه‌های رانندگی/ اجرای پایلوت رسیدگی غیرحضوری به اعتراض‌ها از هفته فراجا

رئیس پلیس راهور فراجا از اجرای پایلوت رسیدگی غیرحضوری به اعتراضات جریمه‌های رانندگی همزمان با هفته فراجا خبر داد و تأکید کرد: با ارتقای سامانه اجرائیات و تجهیز آن به ربات‌های چک اپراتوری، خطای انسانی در ثبت جرایم به حداقل رسیده است.

به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به تحول‌های صورت‌گرفته در نظام رسیدگی به جرایم رانندگی، اظهار کرد: خوشبختانه امروز در حوزه اعتراض به جرایم، حتی یک مورد هم از ثبت اشتباه جریمه به‌ صورت تلفنی یا حضوری به ما گزارش نشده است. این موضوع نشان می‌دهد که سامانه اجرائیات در سال‌های اخیر به‌ صورت جدی ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه حدود ۳ سال پیش، یک ربات برای چک اپراتوری روی سامانه اجرائیات راه‌اندازی شد، افزود: امروز تمام جرایم ثبت‌شده پیش از نهایی شدن توسط این ربات بررسی مجدد می‌شود. همین اقدام باعث شده است تا میزان خطا در ثبت جرایم به حداقل برسد. البته ادعا نمی‌کنیم که خطا به صفر رسیده، اما نسبت به گذشته، آمار اشتباهات به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به دلایل بروز خطا در گذشته گفت: گاهی دست‌کاری در ارقام پلاک، کالیبره نبودن دوربین‌ها یا مخدوش کردن پلاک خودروها از عوامل ثبت نادرست جرایم بود، اما امروز با ارتقای سامانه و اقدامات صورت‌ گرفته، چنین خطاهایی به حداقل رسیده و تلاش ما این است که به هیچ عنوان حقی از رانندگان ضایع نشود.

سردار حسینی همچنین از برنامه پلیس برای تحول در نظام شماره‌گذاری خبر داد و افزود: ما در حال تدوین طرحی جامع برای تغییر و تحول در نظام شماره‌گذاری هستیم، البته این طرح نیازمند بررسی و تصویب درون‌سازمانی، دستگاه‌های مرتبط و دولت است، اما یکی از پیش‌بینی‌های مهم ما در این طرح، تسهیل فرآیند رسیدگی به جرایم رانندگی و کاهش مراجعه حضوری شهروندان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه داریم همزمان با هفته فراجا، رسیدگی غیرحضوری به اعتراضات جرایم رانندگی را به‌ صورت پایلوت آغاز کنیم. این اقدام تحولی بزرگ در جهت تکریم رانندگان و افزایش شفافیت در فرایند رسیدگی به تخلفات خواهد بود.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان تأکید کرد: هدف ما این است که رانندگان بتوانند با کمترین دغدغه و بدون مراجعه حضوری، اعتراضات خود را ثبت و پیگیری کنند. پلیس راهور با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، به دنبال آن است که سطح رضایت‌مندی مردم از خدمات پلیس به‌ طور مستمر ارتقاء یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha