جعفر قادری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص ترافیک دشت ارژن که به خصوص در ایام تعطیل به اوج خود میرسد، گفت: قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر از مسیر دشت ارژن عبور میکند که در صورت تکمیل این قطعه، مشکل ترافیک این منطقه هم حل خواهد شد.
وی در خصوص تکمیل رینگ یک و دوم کمربندی شیراز نیز اظهار کرد: برای تکمیل رینگ اول کمربندی شیراز یک تفاهمنامه میان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری شیراز منعقد شد که در آن بنا شد چهار تقاطع غیرهمسطح بر روی رینگ اول کمربندی شیراز احداث شود.
قادری ادامه داد: از این چهار تقاطع غیرهمسطح، احداث دو تقاطع به عهده شهرداری و دو تقاطع هم به عهده وزارت راه و شهرسازی است که شهرداری هر دو تقاطع خود را احداث کرده است و وزارت راه هم احداث یک تقاطع را در دست انجام دارد و یک تقاطع دیگر هم مشکل ملکی دارد و اگر حل شود، چهار تقاطع غیرهمسطح بر روی رینگ اول کمربندی شیراز احداث خواهد شد و این رینگ تکمیل میشود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تکمیل رینگ اول کمربندی شیراز وزارت راه و شهرسازی میتواند این رینگ را تحویل شهرداری دهد و خودش بر روی تکمیل رینگ دوم کمربندی شیراز متمرکز شود.
وی با بیان اینکه رینگ دوم کمربندی شیراز از روستای پسکوهک آغاز شده و به سمت سیاخ دارنگون و کوار ادامه دارد و از کوار هم به سمت سروستان ادامه خواهد یافت، گفت: جاده سروستان به سمت خرامه نیز باید تکمیل شود.
رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی از احداث قطعه خرامه به سمت مرودشت خبر داد و افزود: از سوی دیگر جاده مرودشت به تنگ خیاره و لپویی میخورد که نهایتاً رینگ دوم کمربندی شیراز تکمیل خواهد شد و ما تلاش میکنیم تا بخشهای باقی مانده این رنگ به سرعت تکمیل شود.
قادری در خصوص جاده شیراز ـ خرامه از سمت ورودی شهرک سعدی اظهار کرد: احداث این مسیر یک مشکل محیط زیستی و پدافند غیرعامل دارد که آن را حل کردیم و تلاش میشود تا این محور را در قالب آزادراه یا بزرگراه تکمیل کنیم زیرا در این محور تردد خودروهای سنگین به دلیل قرارگیری کارخانههای سیمان و فولاد در خرامه در آینده زیاد خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات