سید محمد بطحایی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی، چهارشنبه دوم مهر در حاشیه بازدید از اجرای طرحهای «نیلوفرانه» و «نیکدخت» در قم، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، مدرسه را خانه حقیقی خود دانست و با اشاره به سابقه پنج مرحله تلاش برای تحول در آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با وجود همه این تلاشها هنوز با نتیجه مطلوب فاصله داریم و دلیل اصلی آن، اتخاذ رویکردی از بالا به پایین بوده است.
معاون وزیر کشور افزود: آموزش و پرورش سرشار از طرحهای ارزشمند و زیباست، اما بسیاری از این طرحها به دلیل نبود زمینه اجرایی و اثربخشی واقعی به نتیجه نرسیدهاند.
وی تأکید کرد: سنجش موفقیت طرحها باید بر مبنای اثرگذاری در رفتار و باور دانشآموزان باشد، نه صرفاً برگزاری برنامهها و ارائه گزارشهای شکلی.
بطحایی در ادامه بیان کرد: در مسیر اجرای این طرحها، علاوه بر بهرهگیری از ظرفیت حوزههای علمیه از تجربه مدارس موفق در این زمینه و پژوهشهای علمای آشنا با فقه تربیتی نیز استفاده شود.
وی تصریح کرد: نجات آموزش و پرورش در گرو حرکت در همین مسیری است که امروز آغاز شده و اگر این مسیر با نگاه عملیاتی و پایدار دنبال شود، میتواند به تحولی واقعی در نظام آموزشی کشور منجر شود.
انتهای پیام
نظرات