• شنبه / ۵ مهر ۱۴۰۴ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404070502598
  • خبرنگار : 50549

تعیین نرخ سرویس مدارس بر اساس مسافت و نوع خودرو

تعیین نرخ سرویس مدارس بر اساس مسافت و نوع خودرو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: نرخ سرویس مدارس بر اساس مسافت و نوع خودور تعیین می‌شود لذا تخلف فاحشی در این خصوص اتفاق نمی‌افتد.

مصطفی هادی‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات نظارت بر قیمت سرویس مدارس و تاکسی‌های شهری را تشریح و اظهار کرد: نرخ سرویس مدرسه مشخص و طبق مصوبه شورای شهر سالانه مصوب و با تایید فرمانداری اعلام می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی مشهد عنوان کرد: این نرخ تحت تأثیر دو عامل اصلی یعنی مسافت و نوع خودرو است و شهروندان می‌توانند نرخ مصوب را از طریق سایت سازمان تاکسیرانی به آدرس https://taxi.mashhad.ir/ دریافت کنند. در این سایت، نمونه قرارداد و لیست ۶۱ شرکت ارائه‌دهنده سرویس مدارس در مناطق هفت‌گانه مشهد که ۴۹ شرکت برای مدارس عادی و ۲۲ شرکت مربوط به مدارس خاص است نیز در دسترس قرار دارد.

وی در خصوص سامانه‌های رسیدگی به شکایات افزود: در صورت بروز مشکل، شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری یا شماره‌های ۳۳۴۴۸۱۴۷ الی ۴۹ تماس بگیرند. این شماره‌ها به کارشناسان رسیدگی به شکایات در حوزه سرویس مدارس متصل است.

مسافربرهای اینترنتی زیر نظر سازمان تاکسیرانی نیستند

 هادی‌زاده تأکید کرد : تفکیک بین تاکسی‌های شهری، مسافربرهای اینترنتی و سرویس مدارس ضروری است. مسافربرهای اینترنتی زیر نظر سازمان تاکسیرانی نیستند و حوزه رسیدگی به شکایات آنها تعزیرات حکومتی است، زیرا مجوز آنها از وزارت صمت صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: نرخ خودروهای اینترنتی بر اساس کرایه توافقی است و مبلغ کرایه قبل از پذیرش مسافر اعلام می‌شود. اما برای تاکسی‌های شهری، نرخ مصوب شورای شهر مشهد اعمال می‌شود. این نرخ در ابتدای سال اعلام و تا پایان سال ثابت می‌ماند. نرخ شناور در تاکسی‌های شهری وجود ندارد و بر اساس تاکسیمتر محاسبه می‌شود.

هادی‌زاده در خصوص تخلفات و چالش‌های سرویس مدارس بیان کرد: تخلف فاحشی در حوزه افزایش نرخ سرویس مدارس گزارش نشده است، اما تماس‌هایی در مورد مشکلات جزئی، به ویژه در خصوص سرویس‌های پراکنده و دانش‌آموزان غیرهم‌مسیر، دریافت شده است.

وی افزود: پس از یک ماه از آغاز سال تحصیلی، زمانی که قراردادها نهایی می‌شوند و رانندگان در سامانه سپند ثبت‌نام می‌کنند، امکان بروز تخلف وجود دارد. شهروندان می‌توانند شکایات خود در خصوص ناوگان تاکسیرانی را از طریق سامانه ۱۳۷ یا شماره ۳۳۴۴۸۱۵۰ ثبت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha