• شنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۴ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1404071207412
  • خبرنگار : 71667

کاهش زمان پردازش مرسولات پستی با استفاده از هوش مصنوعی

کاهش زمان پردازش مرسولات پستی با استفاده از هوش مصنوعی

امروزه توسعه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد مورد توجه قرار گرفته است، در همین راستا با احداث مرکز پردازش هوشمند پست غرب و شمال غرب در فرودگاه پیام کشور زمان پردازش مرسولات  تا ۲۴ ساعت کاهش می‌ یابد.

به گزارش ایسنا، هوش مصنوعی به عنوان یکی از پرشتاب‌ترین فناوری‌های در حال تکوین، پتانسیل ایجاد تحول‌های انقلابی زیادی در جنبه‌های مختلف زندگی بشر را دارد و یکی از فناوری‌های کلیدی به شمار می‌رود که در حال تکوین  بوده و می‌تواند به پردازش‌های صنعتی و حل مسائل مختلف جامعه کمک فراوانی می‌کند. 

از آنجایی که چند سالی است رد پای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌شود، صنعت پست نیز از این موضوع غافل نمانده و توجه و استفاده از این فناوری همانند سایر کشور مورد توجه ایران نیز قرار گرفته است که می‌تواند به تحولاتی مهمی در عملکرد و خدمات این حوزه کند.

در واقع موضوع توسعه هوش‌ مصنوعی و فناوری‌های تحول‌آفرین به‌عنوان یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه و بهره‌وری مورد توجه است که از این جهت نفوذ این فناوری‌ها در حوزه خدمات پستی محسوس است.

 بنابراین در دنیای امروز که سرعت و رقابت حرف اول را می‌زند، همگام شدن با فناوری‌های نوین ضرورت محسوب می‌شود و هوش مصنوعی می تواند به کسب و کارهای پستی و لجستیکی در زمینه‌هایی مانند کاهش هزینه‌ها، کارایی عملیاتی بیشتر، تقویت پایداری محیط زیست، کمک کند.    

بنابر اعلام رسمی مسئولان امروزه بیش از ۱۰ میلیون نفر از شهروندان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به زیرساخت‌های تجارت الکترونیک وابسته‌اند و پست نقش اساسی در این فرآیند دارد.

در این راستا اخیرا آیین احداث مرکز پردازش هوشمند پستی غرب و شمال غرب کشور در جنوب فرودگاه پیام کرج افتتاح برگزار شد.   

کاهش زمان پردازش مرسولات پستی با استفاده از هوش مصنوعی

وزیر ارتباطات در این مراسم تأکید کرد مرکز جدید با بهره‌گیری ویژه از فناوری هوش مصنوعی، خدمات خود را به ۱۷ استان غرب و شمال غرب کشور ارائه خواهد کرد و زمان پردازش مرسولات را تا ۲۴ ساعت کاهش می‌دهد. 

به گفته وی این اقدام با شاخص‌گذاری دقیق و پایش مستمر عملکرد، به ارتقای رضایت مردم از خدمات پستی منجر خواهد شد.

بدون تردید از آنجایی که انتظارات مشتریان همواره در حال تغییر و افزایش است، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می تواند الگوهای رفتاری مشتریان را تحلیل و نیازهای آنها را پیش‌بینی کند و در نهایت، بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت آنهارا به همراه خواهد داشت.  

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha