مهدی حیدری شنبه ۱۹ مهر در کمیسیون فنی عمرانی شورا با موضوع ارائه گزارش آخرین اقدامات و پیگیریها مبنی بر احداث تقاطع شهید مدرس و برنامههای شهرداری در گرامیداشت هفته حمل و نقل، اظهار کرد: بر اساس طرح جامع ترافیک به عنوان سند بالادستی نقاط نیازمند غیرهمسطح سازی در تقاطعها مشخص و اولویتبندی شده است.
وی به ابلاغ اولویتبندیها در خصوص غیرهمسطح سازیها اشاره کرد و گفت: انتظار میرود با توجه به ابلاغ اولویتها برای رفع گره ترافیکی در نقاط مورد پیگیری در این دوره شورای شهر از جمله میدان شهید مدرس هر چه سریعتر اقدام شود.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: تصمیمگیری در خصوص ایجاد تقاطع شهید مدرس ماهها از سوی شورای همتا بلاتکلیف مانده و مردم پس زدگی ترافیک در میدان مدرس و مسیرهای منتهی به آن را نمیپذیرند و این موضوع زیبنده شهر نیست.
حیدری با بیان اینکه مطالعات مشاور نیز حاکی از اشباع ترافیکی خود میدان مدرس است، افزود: اخیراً شنیدههایی مبنی بر بیان برخی موضوعات همچون واگذاری اجرای تقاطع به دوره بعد مدیریت شهری و یا هزینه بالای اجرا با هدف لغو اجرای پروژه در این دوره به گوش میرسد.
وی با تأکید بر اینکه شنیدهها در حالی است که شهرداری آمادگی خود را در تأمین این هزینه اعلام کرده است، تصریح کرد: شورای شهر پیگیر اجرای اسناد بالادستی به ویژه در این تقاطع است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه اجرای اولویت دار پروژه غیرهمسطح سازی تقاطع مدرس تجویز شورای عالی کشور بوده و در قالب طرح جامع ترافیک تأیید شده است، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای عالی ترافیک کشور اولین تقاطعی که باید غیرهمسطح سازی شود تقاطع مدرس است و هر شخص یا شورایی بگوید اجرای این پروژه در اولویت نیست، برخلاف اسناد بالادستی و قوانین و ضوابط لازم الاجرا نظر داده است.
وی با بیان اینکه هیچ نهادی نباید به جرح و تعدیل مصوبات شورای عالی ترافیک کشور ورود کند و یا مصوبات شوراهای عالی بالادستی را لغو و یا معلق کند، اظهار کرد: این مهم را بارها گوشزد کردهایم و مجدد تکرار میکنیم که هر یک روز تأخیر در ایجاد تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس خسارت به مردم، مصرف سوخت، آسیب به آسایش روانی شهرو و مباحث گردشگری است.
حیدری با بیان اینکه مطالعات ایجاد تقاطع مدرس روی میز شورای همتاست، گفت: این موضوع که چگونه این مورد به شورای راهبردی رفته است جای تعجب دارد.
وی با تأکید بر اینکه نباید مکاتبات شورا و شهرداری بیپاسخ بماند، بیان کرد: با این اوصاف با هر تصمیمی مبنی بر ایجاد زیرگذر یا روگذر البته مبنی بر نظر کارشناسان موافق هستیم. مدیریت استان هم هر گزینهای مد نظر دارد باید بدون فوت وقت ابلاغ نماید و در آینده نیز پاسخگوی آن باشد.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در ادامه در خصوص اقدامات در حوزه حمل و نقل نیز یادآور شد: در حوزه نوسازی، درآمد ناوگان تاکسیرانی کفاف تأمین خودروی صفر بدون ارائه تسهیلات را نمیدهد.
حیدری با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیازمند ارائه تسهیلات و تأمین مالی از سوی بانک و یا ورود مجموعه خصوصی است، تصریح کرد: عدم نوسازی تاکسیها در شهر، قابل قبول نیست و با پیگیری و تأمین مالی تاکسیداران از طریق ارائه تسهیلات باید سالیانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه نوسازی شود.
وی در ادامه با اشاره به پیشرو بودن هفته حمل و نقل در ۲۶ آذر و لزوم پیشبینی برنامههایی به این منظور از سوی سازمان مربوطه، افزود: در این دوره شورا و شهرداری یکی از اهداف برداشتن گامی در راستای حل مشکلات ترافیکی بود.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: بیان اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل عمومی از تصویب طرح جامع ترافیکی تا هوشمند سازی تقاطعها و نوسازی ناوگان در قالب یک تجربهنگاری ضروری بوده و باید بستری به این منظور در هفته حمل و نقل فراهم شود.
حیدری با بیان اینکه حل تمام مشکلات ترافیکی در دست شورا و شهرداری نیست، گفت: برخی تصمیمات باید در شورای ترافیک اتخاذ و توسط نهادهای مربوطه همچون پلیس راهور و شهرداری اجرا شود.
انتهای پیام
نظرات