• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۴ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1404072214407
  • خبرنگار : 71553

عضو انجمن شرکت‌های هواپیمایی مطرح کرد

فعال شدن مکانیسم ماشه فرصتی برای استفاده بیشتر از توان داخلی

فعال شدن مکانیسم ماشه فرصتی برای استفاده بیشتر از توان داخلی

یک عضو انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگرچه تحریم‌ها بر صنعت هوایی تاثیرگذار هستند اما به فرصتی شده که شرکت‌های داخلی خودمان را بهتر بشناسیم و نیازهایمان در این صنعت را از داخل تامین کنیم.

به گزارش ایسنا، سیامند عبدالله‌زاده امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری که امروز برگزار شد در پاسخ به اینکه فعال شدن مکانیسم ماشه چه تاثیری بر صنعت هوایی خواهد داشت؟ اظهار کرد: از سال‌های گذشته درگیر تحریم‌ها هستیم و این شرایط بیشتر برای کشور تبدیل به فرصت شده است، زیرا می توانیم بیشتر از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و نخبگان داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: قطعا صنعت هوایی از تحریم ها تاثیر گرفته است اما از طرفی باعث شده راه خودمان را پیدا کنیم و تعمیر قطعات را با شرکت های دانش بنیان داخلی پیش ببریم.در حقیقت تحریم ها فرصتی ایجاد کرده است که سیستم های داخلی را بیشتر بشناسیم، به شکل فرصت نگاه کنیم و با توان داخلی پوشش دهیم.

عبدالله‌زاده به احیای هواپیماهای زمین گیر با استفاده از توان داخلی اشاره کرد و گفت: برخی از اقدامات مانند تعمیرات و تست ها در کشور خودمان انجام می شود. ولی در بحث خرید موتور هواپیما با توجه به اینکه تحریم هستیم شرایط خاصی وجود دارد.

به گفته وی، شرکت های دانش بنیان نیز زیر نظر سازمان هواپیمایی هستند و مجوزهای لازم را دارند.

این عضو انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نرخ بلیت هواپیما تا پایان سال افزایش یابد یا خیر؟ گفت: علاوه بر تورم سالیانه موضوعاتی که در نرخ بلیت ها تاثیر گذار است، افزایش قیمت سوخت، افزایش خدمات دهی، هندلینگ و...است. شرکت های هواپیمایی تابعی از سیاست های کلی سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت های هواپیمایی هستند و امکان  اینکه سر خود نرخ تعیین کنند، وجود ندارد.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش هزینه های مختلف از جمله سن ناوگان، قطعات مختلف و... قطعا نرخ هزینه های شرکت ها بیشتر از نرخی است که مطرح می شود. جلسات متعددی داشتیم که از این نرخ بلیت به عدد منصفانه تر برسیم تا شرکت ها بتوانند تضمین بهتری در خصوص نرخ داشته باشند. باید از شرکت های هواپیمایی حمایت هایی صورت گیرد. این حمایت ها می تواند شامل تسهیلات بانکی با نرخ سود کم، پرداخت هزینه های فرودگاهی و... باشد تا ایرلاین ها بتوانند خودشان را پیدا کنند.

عبدالله زاده با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی چالش های مختلفی دارند، گفت: از انجمن شرکت های هواپیمایی درخواست کردیم که تصمیم گیری در خصوص نرخ ارز و سوخت‌وساز... برای ایرلاین ها زودتر به آنها اطلاع رسانی شود تا بتوانیم چالش های احتمالی را شناسایی و آسیب ها را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم در پایان گفت: چشم انداز آینده این است که توسعه ناوگان با برنامه ریزی انجام شود. احیای هواپیماهای زمین گیر را در دستور کار داریم. تامین قطعات و سرمایه گذاری داخلی و خارجی را خواهیم داشت‌. پروازهای اروپایی را احیا خواهیم کرد. ۹ هواپیمای فعال داریم و قصد داریم تا پایان سال سه هواپیما را به چرخه شبکه حمل و نقل بازگردانیم. برای سال آینده نیز قصد داریم تعداد ناوگان فعال را به ۱۵ فروند برسانیم.

وی بیان کرد: در نظر داریم تا عید پروازهای اروپایی را برقرار کنیم و روی شهرهایی کار خواهیم کرد که بیشترین خدمات را به ما دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha