• شنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۴ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1404072616381
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل راه‌آهن استان مطرح کرد

تونل‌های طویل و پل‌های بلند، منطقه لرستان را به مسیری سوق‌الجیشی و استراتژیک تبدیل کرده است

تونل‌های طویل و پل‌های بلند، منطقه لرستان را به مسیری سوق‌الجیشی و استراتژیک تبدیل کرده است

ایسنا/لرستان مدیرکل راه‌آهن لرستان با اشاره به وجود ۶۰ کیلومتر تونل در مسیر راه‌آهن لرستان گفت: مسیر راه‌آهن لرستان ترکیبی از مترو و راه‌آهن بوده که نگهداری آن کاری بسیاری دشوار است.

محمدرضا حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت، ۸ رام قطار مسافری و ۴ رام قطار حومه‌ای و محلی از ایستگاه‌های راه‌آهن لرستان به همشهریان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: به دلیل شیب زیاد مسیر، وجود تونل‌های طویل و تاریک و همچنین پل‌های بلند، این منطقه به مسیری سوق‌الجیشی و استراتژیک تبدیل شده است.

مدیرکل راه‌آهن لرستان با اشاره به مشخصات فنی مسیر، گفت: این مسیر دارای ۶۰ کیلومتر تونل و ۱۰ کیلومتر پل است و به نوعی ترکیبی از مترو و راه‌آهن محسوب می‌شود؛ نگهداری این پل‌ها و تونل‌ها یکی از دشوارترین وظایف راه‌آهن در منطقه است.

حبیبی تأکید کرد: ایمنی مردم و گردشگرانی که به‌دلیل جاذبه‌هایی مانند آبشار بیشه و روستای بیشه به این منطقه سفر می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. متأسفانه مشاهده می‌شود که برخی خودروها از روی سکوی ایستگاه بیشه تردد می‌کنند، در حالی‌که سکو فقط برای سوار و پیاده‌شدن مسافران در نظر گرفته شده، بنابراین لازم است برای تردد اهالی روستاهای پایین و بالا، یک پل روگذر احداث شود تا عبور و مرور از روی سکو متوقف شود.

وی در ادامه از رشد جابه‌جایی مسافر در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ در راه‌آهن منطقه لرستان خبر داد و گفت: در شهریور امسال، ۲۸ هزار و ۴۵۹ مسافر در این مسیر جابه‌جا شده‌اند و مجموع جابه‌جایی‌ها در شش‌ماهه نخست سال جاری به بیش از ۱۵۲ هزار نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد ۶ و ۲.۲ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راه‌آهن لرستان در پایان خاطرنشان کرد: این میزان جابه‌جایی با ۲۲۳۲ اعزام قطار انجام شده که از این تعداد، ۷۴۴ اعزام مربوط به قطارهای حومه‌ای و ۱۴۸۸ اعزام مربوط به قطارهای بین‌شهری بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۴:۰۶

راه آهن خط سراسری از دورود رد میشه و بخاطر اینکه خرم آباد راه آهن نداره اسمی از دورود که مرکز راه آهن غرب کشور هست در خبر نمیاد خیلی ناراحت کننده اس