• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۴ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1404073019748
  • خبرنگار : 71299

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

سرگروه‌ها  آغازگران تحول در مسیر کیفیت‌بخشی و مطالبه‌گری هستند

سرگروه‌ها  آغازگران تحول در مسیر کیفیت‌بخشی و مطالبه‌گری هستند

ایسنا/ایلام مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تأکید بر نقش محوری سرگروه‌ها در ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری، از اجرای طرح‌های تحول‌آفرین، تشکیل شورای کیفیت‌بخشی و پیگیری جدی دغدغه‌های فرهنگیان خبر داد.

ایرج زینی‌وند امروز چهارشنبه ۳۰ مهر در همایش تخصصی سرگروه‌های آموزشی استان و مناطق، با محوریت طرح تحول در فرآیند آموزش و یادگیری، اظهار کرد: این همایش با تمرکز بر سه طرح «سفر یادگیری»، «شمیم» و «شبکه ملی یادگیری معلمان» برگزار شده و هدف آن ارتقای کیفیت آموزش از طریق نقش‌آفرینی سرگروه‌های آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: سرگروه‌های آموزشی نقش کلیدی در بهبود نظام تعلیم و تربیت دارند و تمام توان خود را برای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش استان به‌کار گرفته‌ام.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام توضیح داد: طرح «بساز مدرسه» را به‌صورت عملی در سراسر استان اجرایی خواهیم کرد و این مسیر با همراهی شما رقم خواهد خورد.

زینی‌وند گفت: تسهیل‌گری، مدیریت بخشی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی و ساختاری از وظایف اصلی من است و با وجود فاصله تا نقطه ایده‌آل، این مسیر تنها با استفاده از توانمندی‌های سرگروه‌های آموزشی قابل تحقق خواهد بود.

وی افزود: شورای کیفیت‌بخشی در آموزش و پرورش استان تشکیل خواهد شد و این شورا در رأس امور کیفیت‌بخشی قرار می‌گیرد تا آموزش و پرورش به سمت قاعده‌مندی، رفع موانع و ارتقای استانداردها حرکت کند.

زینی‌وند بیان کرد: تغییر در الگوها و روش‌های تدریس ضروری است و سرگروه‌های آموزشی باید این تغییرات را پیگیری کرده و به مدیران مدارس منتقل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: برای حل چالش‌ها باید واقعیت‌های آشکار دیده شوند و با دنبال کردن مسائل، می‌توان به اهداف تعیین‌شده دست یافت.

وی گفت: دغدغه‌های فرهنگیان را فراموش نمی‌کنم و مطالبه‌گری را با جدیت دنبال خواهم کرد تا مسائل معلمان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

زینی‌وند افزود: رهبری آموزشی، تقسیم کار و مسئولیت‌پذیری، توسعه حرفه‌ای معلمان و انتقال تجربیات آموزشی از جمله مأموریت‌های اصلی سرگروه‌های آموزشی است.

این مسئول اضافه کرد: سرگروه آموزشی موفق باید سه ویژگی جامعیت، مقبولیت و مشروعیت را دارا باشد و نقش آنان در هدایت جریان یاددهی–یادگیری بسیار مهم است.

وی گفت: بازدیدهای آموزشی و نظارت بالینی در کف کلاس درس، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های حرفه‌ای، ایجاد بانک اطلاعاتی و اشتراک‌گذاری تجربیات، تحلیل نتایج آموزشی، ارائه روش‌های نوین تدریس، برنامه‌ریزی درسی، تولید نوآوری در آموزش، ارزیابی کتاب‌های درسی و ارزشیابی نحوه تدریس معلمان از وظایف کلیدی سرگروه‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha