• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۴ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404080704282
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خبر داد

روند افزایشی عملیات‌های اطفاء حریق آتش‌نشانی مشهد

روند افزایشی عملیات‌های اطفاء حریق آتش‌نشانی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه عملیات‌های اطفاء حریق در هفت ماهه سال جاری روند افزایشی داشته است، گفت: در هفته جاری حدود ۱۱ درصد عملیات اطفاء حریق داشتیم.

حمیدرضا کافی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طی هفت ماه گذشته تماس‌های دریافتی آتش‌نشانی مشهد نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است، اظهار کرد: آمار هفت ماهه سال ۱۴۰۳ حدود ۳۸۸ هزار و هفت ماهه سال جاری حدود ۳۷۸ هزار تماس بوده که نشان‌دهنده ۱۰ هزار کاهش است.

وی در رابطه با عملیات‌های آتش‌نشانی گفت: تماس‌های عملیاتی در هفت ماهه سال گذشته ۲۱ هزار تماس و در هفت ماهه امسال ۲۹ هزار تماس بوده است که نشان دهنده‌ افزایش در تماس‌های عملیاتی است. عملیات‌های ما عمدتا شامل اطفاء حریق، امداد و نجات و عملیات خدمات ایمنی است. تماس‌های مشاوره‌ای نیز داریم که از ۲۴ هزار تماس به ۱۹ هزار تماس کاهش پیدا کرده است.  

افزایش صد درصدی عملیات‌های مربوط به آسانسور

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه عملیات‌های اطفاء حریق در هفت ماهه سال جاری روند افزایشی داشته است، گفت: در هفته جاری حدود ۱۱ درصد عملیات اطفاء حریق داشتیم. همچنین در عملیات امداد و نجات بالغ بر صد درصد افزایش داشتیم که عمده این عملیات مربوط به آسانسورها بود. به طوری که از بین ۱۳ هزار اعزام نیرو امداد و نجات، حدود ۱۱ هزار از آن مربوط به آسانسور به علت قطعی برق بوده است. عملیات‌های خدمات ایمنی حدود ۳۷۰۰ مورد درخواستی شهروندان که نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است.

کافی‌نیا ضمن اشاره به کاهشی بودن روند تماس‌های مزاحمی، بیان کرد: تماس‌های مزاحمی آتش‌نشانی از ۸۵ هزار تماس به ۶۹ هزار تماس در این هفت ماهه سال جاری رسیده است. برخی از این تماس‌ها به صورت عمدی برای ایجاد مزاحمت و برخی دیگر به طور اشتباهی که به دنبال تماس با شرکت گاز یا مخابرات بودند، با آتش‌نشانی تماس گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه تماس‌های مزاحمت‌های تلفنی می‌تواند تاثیرات منفی بگذارد، تصریح کرد: ما از طریق مراجع قضایی و دبیرخانه شهر ترمیمی، پیگیر تماس‌های مزاحمت عمدی هستیم و مجوز قطع تلفن‌های کسانی که ایجاد مزاحمت می‌کنند را گرفته‌ایم. با وجود روند کاهشی، این تماس‌ها همچنان ادامه دارند و می‌توانند در خدمت‌رسانی مطلوب ما اثر بگذارد.

استاندارد پاسخگویی به تماس‌های دریافتی در مشهد زیر ۵ دقیقه است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: به هر حال محدودیت‌هایی در سازمان آتش‌نشانی وجود دارد و ممکن است به دلیل تماس‌های فردی که قصد مزاحمت دارد، فردی که نیازمند کمک است، هم‌زمان پشت خط قرار بگیرد و در خدمت‌رسانی به او مقداری تاخیر ایجاد شود. با این وجود تمام تلاش همکاران ما بر این است که به موقع به عملیات و حوادث برسند. خوشبختانه استاندارد پاسخگویی به تماس‌های دریافتی در مشهد زیر ۵ دقیقه است.

کافی‌نیا در خصوص راهکارهای کاهش تماس‌های مزاحمی، اضافه کرد: از طریق دبیرخانه شهر ترمیمی یک تیم ایجاد شده که پیگیر این مسئله هستند و بر روی کاهش تماس‌های بی مورد کار می‌کنند. بحث‌های آموزشی نیز مطرح است و در رابطه با این، کلیپ‌های آموزشی ساخته شده است تا در فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف منتشر شوند تا به شهروندان تبعات مخرب این تماس‌ها را نشان دهند. به همراه دبیرخانه ترمیمی شهر به دنبال راهکارهای بیشتری نیز هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha