به گزارش ایسنا، فولکسواگن در بیانیهای اعلام کرد: این تراشه برای پردازش دادهها از دوربینها و حسگرها در یک خودرو با قدرت محاسباتی تک تراشه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تریلیون عملیات در ثانیه استفاده خواهد شد. این شرکت اعلام کرد: پیشبینی میکند این محصول را در سه تا پنج سال آینده عرضه کند.
فولکسواگن اعلام کرد: این اقدام، قابلیت تحقیق و توسعه آن را «در چین، برای چین» تعمیق خواهد کرد، اما توضیح نداد که آیا این تراشه در خودروهایی که قرار است در خارج از بازار برتر خودروی جهان فروخته شوند، استفاده خواهد شد یا خیر.
فولکسواگن تلاش کرده تا با بهبود رقابتپذیری محصولات با فناوریهای توسعهیافته توسط شرکتهای چینی یا با این شرکت ها، در چین، پیشتاز باشد تا بتواند با رقبای داخلی، رقابت کند.
فروش بر مبنای سالانه فولکسواگن در چین از اوج بیش از چهار میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ به ۲.۷۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت. فولکسواگن در سال ۲۰۲۳، عنوان پرفروشترین برند چین را به رقیبش بیوایدی واگذار کرد.
«فرانک هان»، مدیرعامل شرکت تابعه فولکس واگن در چین، به خبرنگاران گفت: این تراشه با گره پردازشی سه تا چهار نانومتری تولید خواهد شد فولکس واگن در حال حاضر قصد دارد این تراشه را در نسل سوم معماری الکتریکی خود به کار گیرد.
«هان» گفت: ۸۰ درصد از خودروهای شرکت فولکس واگن که تا سال ۲۰۳۰ در چین فروخته میشوند، با نسل سوم توسعه خواهند یافت و افزود اولین مدل از این معماری در پایان سال جاری، عرضه خواهد شد.
انتهای پیام


نظرات