علی احمدی جبلی، اظهار کرد: آزادراه قم – کاشان به دلیل موقعیت جغرافیایی از محورهای اصلی شریانی کشور است که نقش مهمی در اتصال نواحی مرکزی و جنوبی کشور با سایر مناطق دارد.
رئیس اداره توسعه ایمنی راههای اداره کل راهداری استان قم در ادامه به ترافیک ترکیبی و غالبا نیمه سنگین این آزادراه اشاره کرد و گفت: آزادراه قم – کاشان در زمره معدود آزادراههای کشور است که که از ترافیک خودروهای نیمه سنگین حمل کالا برخوردارست.
وی اضافه کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر و عبور خودروهای نیمه سنگین حمل بار از این آزادراه ترانزیتی، صیانت و ارتقا ایمنی آن با اولویتی دوچندان در دستور کار قرار دارد.
رئیس اداره توسعه ایمنی راههای اداره کل راهداری استان قم در ادامه به طرح بهسازی این آزادراه که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده پرداخت و گفت: نظر به اجرایی شدن روکش نهایی آسفالت در این آزادراه، طرح خط کشی نهایی آن در قالب خطوط سرد و گرم عملیاتی شده است.
احمدی جبلی با یادآوری این مهم که طرح خط کشی در ۸ باند رفت و برگشت آزادراه قم – کاشان اجرا میشود، تصریح کرد: در مجموع طول خطوط اجرایی ۸۰۰ کیلومتر است که ۴۰۰ کیلومتر از آن به صورت گرم و ۴۰۰ کیلومتر هم به طور اسپری خط سرد اجرا میشود.
وی میزان اعتبار اجرایی این پروژه را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: تمامی اعتبار این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است.
احمدی جبلی در خصوص بازه زمانی تکمیل طرح خط کشی آزادراه قم – کاشان گفت: با عنایت به درپیش بودن ایام بارشی سال، تلاش جمعی عوامل اجرایی بر آن است که فاز اول این طرح تا پایان آذر امسال اجرا و تکمیل شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم در روز سهشنبه ۲۷ آبان، وی تاکید کرد: از عوامل اصلی در ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آنها به ویژه در ساعات اولیه بعد از اجرا است، لذا از رانندگان درخواست میشود ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تعامل و همکاری لازم با مجریان پروژه را لحاظ کنند.
انتهای پیام


نظرات