• شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۴ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1404090100124
  • خبرنگار : 50034

نماینده ولی‌ فقیه در استان: برای تکمیل مصلی همدان نیازمند همکاری و همراهی شهرداری هستیم

نماینده ولی‌ فقیه در استان: برای تکمیل مصلی همدان نیازمند همکاری و همراهی شهرداری هستیم

ایسنا/همدان نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه پیگیری پروژه‌های نیمه تمام و به سرانجام رساندن آنها موجب افزایش رضایت‌مندی در شهروندان شده است، گفت: برای تکمیل مصلی نیازمند همکاری و همراهی شهرداری هستیم.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی شنبه یکم آذر در دیدار با اعضای کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با تقدیر از اقدامات و پیگیری‌های شورای شهر در این دوره مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها، اظهار کرد: اگر مشخص شود طراحی و اجرای پروژه‌ای پس از گذشت چند سال از اجرا اشتباه بوده، باید تعیین شود چه کسانی تصمیم گرفتند و چه نهادی پاسخگوی این هدررفت بیت‌المال است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه همدان در اجرای تقاطع غیرهمسطح در مدرس نیز بیان کرد: در اجرای روگذر یا زیرگذر شهری باید به نظر کارشناسان توجه شود.

 شعبانی با تأکید بر اینکه مسئولان با برنامه‌ریزی دقیق، حمایت از محرومان و پاسخگویی به مردم را سرلوحه خود قرار دهند، افزود: در عرصه صدور پروانه ساخت مسکن محرومان نیز شهرداری توجه ویژه‌ای به اقشار کم درآمد داشته باشد.

امام جمعه همدان با تقدیر از زحمات ارائه کنندگان خدمت به مردم در حوزه شهری به ویژه تاکسیرانان، یادآور شد: شهرداری برای رانندگان دارای سابقه خدمت، امتیاز و تبصره خاص در نظر بگیرد.

مدرس اولویت‌دارترین نقطه نیازمند غیرهمسطح‌سازی در همدان

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز در این جلسه، اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار شورای ششم با مجموعه‌ای از فرصت‌ها، چالش‌ها و نیازمندی‌های انباشته شده از دوره‌های گذشته و انتظارات و دغدغه‌‎مندی‌های نخبگان و مردم که طبق قوانین بالادستی بر عهده مدیریت شهری بوده مواجه شد.

وی با بیان اینکه یکی از برش‌های مهم مورد انتظار نخبگان و مردم در حوزه فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک بود، گفت: مشخصا در صدر درخواست‌ها و نیازهای مردمی اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود که در آن مقطع زمانی بسیار پررنگ بود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان بیان کرد: با پیش‌بینی بودجه و اجرای خزانه‌داری واحد تقاطع غدیر و سپس تقاطع شهید همدانی به بهره‌برداری رسید.

حیدری به پیگیری پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ اشاره کرد و افزود: با جایگزینی پیمانکار انجام کار در این پروژه نیز ادامه یافت و با تداوم کار امید است طی ماه آینده این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

وی، بازار سینا را از دیگر پروژه‌های معطل مانده برشمرد و تصریح کرد: پروژه میدان بار نیز از دیگر پروژه‌های بلاتکلیف است که با خلع ید شهرداری به دنبال تعیین تکلیف است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان ادامه داد: در حوزه حوزه حمل و نقل و ترافیک متأسفانه در بعضی برهه‌های زمانی در شهر سلیقه‌هایی حاکم بود که این موضوع آسیب‌هایی را به دنبال داشت.

حیدری با بیان اینکه موضوع طرح جامع ترافیک اولین مورد پیگیری شده در کمیسیون بود، خاطرنشان کرد: هدف این بود که با توجه به انبوه چالش‌ها در این حوزه به این واسطه همدان یک افق و دورنما به لحاظ حمل و نقل و ترافیکی داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به چالش‌ها و انبوهی از رفتارهای ترافیکی، ترددهای غیرضروری و افزایش سفرهای درون شهری نیازمند یک سند بالادستی در حوزه حمل و نقل و ترافیک بودیم.

طرح جامع ترافیک همدان در دوره ششم شورا مصوب شد

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان اظهار کرد: طی دو سال ابتدایی شورای ششم با همت اعضای شورا و مسئولان مربوطه در شهرداری و همفکری‌ها طرح جامع ترافیکی در شورای همتا و شورای عالی ترافیک کشور مصوب شد.

حیدری با بیان اینکه بر اساس این طرح  ۲۵۰۰ تاکسی مورد نیاز شهر بوده و اکنون ۳۵۰۰ دستگاه فعال داریم، گفت: این امر موجب شلوغی خطوط است و مطالعات این موضوع را به درستی تشخیص داد.

وی با تأکید بر اینکه در این سند همچنین نیاز شهر همدان به ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و میدل‌باس نیز عنوان شد، بیان کرد: در این راستا ۵۲ دستگاه اتوبوس خریداری و حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس نیز اورهال شد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان افزود: امروز موج عظیمی از خروج بخش خصوصی اتوبوسرانی را شاهد هستیم که اگر مدیریت شهری تدابیر لازم را نداشت با چالش جدی در این حوزه مواجه بودیم.

حیدری با اشاره به جذب رانندگان اتوبوس به صورت تخصصی تصریح کرد: سعی بر جذب نیروهای خوب و متخصص در این بخش بود.

وی به راه‌اندازی خطوط ویژه در سه محور به عنوان کریدورهای انبوه‌بر اشاره کرد و ادامه داد: خطوط یک و دو اکنون دارای خطوط ویژه شده است و راه‌اندازی خط سوم نیز در دستور کار است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: بر اساس طرح جامع ترافیک، همدان نیازمند سیستم‌های کنترل انتقاد رانندگی بود که در این زمینه وضعیت نامناسبی داشتیم.

حیدری با اشاره به فعال بودن ۴۰ سامانه ثبت تخلف هوشمند در شهر یادآور شد: ثمره این اقدام یک انضباط ملی و ایمنی در ترافیک شده است که به دنبال آن کاهش ۲۰ کشته درون شهری و ۴۰۰ مجروح ناشی از حوادث رانندگی داشتیم.

۱۱ تقاطع سطح شهر هوشمند شده است

وی با اشاره به مکلف شدن به هوشمند سازی چراغ تقاطع‌ها بر اساس طرح جامع ترافیکی، اظهار کرد: از ۲۴ تقاطع دارای چراغ، ۱۱ تقاطع هوشمند شده است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان گفت: در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی و تاکسی ون‌ها نیز تسهیلاتی فراهم و ۲۵۰ تاکسی نوسازی شد.

حیدری در ادامه با تأکید بر اینکه در توزیع عادلانه بودجه نیز در مناطق چهارگانه اقدامات خوبی انجام شده است، بیان کرد: حساسیت شورای شهر از ابتدا در این موضوع وجود داشته و اکنون شاهد هستیم در مناطق ۳ و ۴ بحث آسفالت و پوشش رودخانه به خوبی دنبال می‌شود.

وی در موضوع ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح نیز یادآور شد: در رینگ دوم شهر تقریباً تمام تقاطع‌ها غیرهمسطح بوده و در مدرس بر اساس تردد شماری زمان پیک ترافیک حدود ۳ هزار تردد در ساعت وجود دارد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان با اشاره به نظر مشاور در خصوص اجرای طرح در مدرس تصریح کرد: مشاور کتباً اعلام داشته اولویت‌دارترین نقطه برای غیرهمسطح‌سازی در شهر همدان مدرس است.

حیدری ادامه داد: گرفتگی در بلوار شهید رجایی با یک اصلاح هندسی رفع شد اما اکنون ترافیک در مدرس وجود دارد و بر این اساس شورا حدود ۲.۵ سال بودجه اجرای تقاطع غیرهمسطح در مدرس را پیش‌بینی می‌کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه تصمیم در خصوص اجرای زیرگذر و یا روگذر در مدرس، سیاسی شد، خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه برای زیرگذر ۴۰۰ میلیارد تومان و روگذر ۳۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان با گلایه‌مندی از مجموعه مدیریت استان یادآور شد: مجموعه مدیریت استان موضوع ایجاد تقاطع مدرس را از شورای همتا به عنوان مرجع قانونی تصمیم‌گیری در این خصوص خارج کرد.

حیدری در ادامه با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص اجرای تقاطع مدرس بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: به منظور رفع مشکل ترافیکی در این نقطه و ایجاد رضایت‌مندی باید هرچه سریع‌تر این پروژه آغاز شود.

وی به دیدارها با مدیریت ارشد استان در خصوص اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح مدرس و لزوم تصمیم‌گیری در این خصوص اشاره کرد و گفت: نظر مشاور به صراحت اعلام داشته روگذر در گزینه بهتری است و درخواست داریم نماینده ولی فقیه در استان نیز پیگیر این موضوع به عنوان یک مطالبه عمومی و درخواست مردمی از مجموعه مدیریت استان باشد.

همدان نیازمند ۱۲ هزار فضای پارک حاشیه‌ای

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به موضوع پارک حاشیه‌ای بیان کرد: نیازمند ۱۲ هزار فضای پارک حاشیه‌ای در سطح شهر هستیم که امروز چهار هزار فضا داریم و برخی افراد نیز مدت زمان طولانی پارک خودرو دارند.

حیدری با اشاره به تجهیز یک خودرو به منظور ثبت پارک حاشیه‌ای و ثبت تخلف پارک خودرو به صورت سیار یادآور شد: تجهیز این خودرو به منظور ثبت همزمان تخلف و پارک حاشیه‌ای برای اولین بار در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق گواهی پلیس این اقدام بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: امکان بروز مقاومت‌هایی در اجرای این طرح وجود دارد اما اجرای آن برای درآمدزایی نیست بلکه برای توزیع عادلانه تخصیص فضای پارک خودرو در سطح شهر بوده و نیم ساعت ابتدایی رایگان است. 

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به موضوع کنارگذر، گفت: در بلوار ارتش، بلوار شهید رجایی و بلوار شهید همدانی تاوان عدم وجود کنارگذر را می‌دهیم.

حیدری با بیان اینکه اجرای پروژه کنارگذر شرقی هنوز شروع نشده است، خاطرنشان کرد: کنارگذر غربی آغاز و از ۲۸ کیلومتر اجرای کلی پروژه ۲۱ کیلومتر آن انجام شده است اما برخی به دلایلی با تکمیل این پروژه مخالفت می‌کنند که این تصمیم موجب ایجاد نارضایتی شده است.

 درباره تقاطع مدرس بر اساس کار کارشناسی تصمیم‌گیری شود

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه در دوره استاندار کنونی اتفاقات بسیار خوب رخ داده در مدیریت شهری به واسطه تعامل در سطح بالا قابل تقدیر است، اظهار کرد: انتظار این است طبق گفته رئیس دولت در بحث تقاطع مدرس براساس کار کارشناسی تصمیم‌گیری و کار انجام شود.

اکبر کاوسی‌امید با ‌بیان اینکه کار کارشناسی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، گفت: باید به این مهم عمل شود و استاندار نیز در مباحث مختلف، تصمیمات حرفه‌ای با توجه به کارهای کارشناسی اتخاذ کند.

وی با تأکید بر تصمیم‌گیری هرچه سریع‌تر در خصوص اجرای تقاطع غیر همسطح در مدرس بیان کرد: اجرای این پروژه مشکل ترافیکی را در این نقطه به حداقل می‌رساند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان افزود: ایجاد رضایت‌مندی در بین شهروندان وظیفه همگانی است که باید مدیران در هر سطحی این مهم را مد نظر قرار داده و با اتخاذ تصمیمات درست و به جا در افزایش رضایت مردم و ایجاد امید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha