• یکشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۴ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1404090905173
  • خبرنگار : 50622

در گفت و گو با شهردار کرج مطرح شد؛

شمارش معکوس برای ورود اتوبان همت به کرج و کاهش ۴۰ درصدی ترافیک

شمارش معکوس برای ورود اتوبان همت به کرج و کاهش ۴۰ درصدی ترافیک

ایسنا/البرز شهردار کرج از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از بزرگراه شمالی تا پایان سال خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه، تا ۴۰ درصد از بار ترافیکی اتوبان کرج–قزوین کاسته می‌شود و دسترسی‌های شرق به غرب و بالعکس نیز به شکل چشمگیری بهبود می‌یابد.

مهرداد کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پروژه بزرگراه شمالی کرج اظهار کرد: این پروژه حدود سه سال پیش با پیشرفت حدود ۲۷ درصد تحویل مدیریت شهری شد و اکنون با عبور از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در مراحل بسیار خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته وزیر راه و شهرسازی از پروژه افزود: خوشبختانه از روند رو به رشد پروژه ابراز رضایت شد. تنها بخش باقی‌مانده، تکمیل دو پل بزرگ بی‌صفر و بی‌۱۶ بر روی اتوبان کرج–قزوین است که ان‌شاءالله در هفته‌های آینده عملیات نصب آنها انجام خواهد شد.

کیانی در خصوص موانع مالی یا اجرایی ادامه داد: در مقابل عزم و اراده مدیریت شهری و هماهنگی که بین دولت و شهرداری است، هیچ مانع بزرگی وجود ندارد که نتوانیم آن را حل کنیم. پروژه طبق زمان‌بندی در حال اجراست و مانع مالی یا اجرایی جدی در مسیر تکمیل آن وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری این بزرگراه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار کرج درباره تأثیر این پروژه بر ترافیک کرج گفت: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این پروژه، تا حدود ۴۰ درصد از بار ترافیکی اتوبان کرج–قزوین کاسته شود و دسترسی‌های شرق به غرب و بالعکس نیز به شکل چشمگیری بهبود یابد.

شمارش معکوس برای ورود اتوبان همت به کرج و کاهش ۴۰ درصدی ترافیک

کیانی با اشاره به اینکه بزرگراه شمالی نخستین پروژه‌ای است که یک شهرداری کلان‌شهر، به‌جای دولت، مسئولیت اجرای آن را بر عهده گرفته، گفت: این تجربه موفق می‌تواند الگویی برای سایر شهرداری‌ها باشد تا پروژه‌های ملی مرتبط با شهر را به‌صورت مشترک اجرا کنند. حتی طرح‌هایی مانند دو طبقه‌ کردن جاده قدیم کرج–تهران یا کنارگذر جنوبی نیز می‌تواند با مشارکت شهرداری‌ها پیش برود.

وی در ادامه با تشریح اهمیت پل‌های بی‌صفر و بی‌یک اظهار کرد: پل بی‌صفر و بی‌یک که اتوبان همت را وارد شهر کرج می‌کنند، از لحاظ ایجاد امکان دسترسی بیشتر برای مردم دو پروژه بسیار مهم هستند. پل بی‌یک که از ارتفاع ۱۳۰ متری دره بیلقان عبور می‌کند، بزرگ‌ترین پل در حال احداث در کلان‌شهرهای کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین پل در ایران، پل قوسی است که در کارون ۳ اجرا شده و کیلومترها خارج از محیط مسکونی قرار دارد. این پل متفاوت از پل بی‌یک است و عرض کمتری دارد. پل بی‌یک از این نظر شاخص است و با ویژگی‌های فنی کم‌نظیری که دارد می‌تواند به نماد جدید شهر کرج و حتی کشور تبدیل شود.

شمارش معکوس برای ورود اتوبان همت به کرج و کاهش ۴۰ درصدی ترافیک

کیانی فناوری ساخت این پل را کاملاً داخلی دانست و گفت: این پروژه بدون حضور کارشناسان خارجی و با تکیه بر دانش بومی در حال اجراست. طراحی پل‌ها براساس استانداردهای وزارت راه و شهرسازی و با بهره‌گیری از فناوری روز شرکت دوکای اتریش انجام شده و تجهیزات و دانش موردنیاز نیز اکنون بومی‌سازی شده است.

شهردار کرج با اشاره به بررسی‌های ژئوتکنیکی و محاسبات دقیق در حوزه مکانیک خاک، پدافند غیرعامل و لرزه‌نگاری تأکید کرد که همه الزامات ایمنی و فنی در طراحی و اجرای این سازه‌ها رعایت شده است.

شمارش معکوس برای ورود اتوبان همت به کرج و کاهش ۴۰ درصدی ترافیک

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۹-۰۹ ۲۱:۵۱

سلام.کاش بک طرحی هم برای کاهش ترافیک جاده اندیشه به تهران و بالعکس ارائه می شد.واقعا در حد یک فاجعه است.

avatar
۱۴۰۴-۰۹-۰۹ ۲۲:۴۲

به امید راه اندازی سریعتر این پل

avatar
دیروز ۰۷:۴۷

این پروژه باید به عنوان سمبل پخمگی در کنترل پروژه تدریس شود از ابتدای سال تا کنون که آذر ماه است فقط یک قطعه از پل بتن ریزی شده است. طول مصاحبه های این ها از طول اتوبان وعده ها بیشتر شده است

avatar
دیروز ۱۱:۰۹

پخمگی تو از این اظهار نظر مشخصه

avatar
دیروز ۰۹:۰۰

من اصالتا" لرستانی هستم. هر وقت در جاده های شمال مخصوصا" هراز و فیروزکوه رانندگی می کنم و تصادفات دلخراش حادث شده در آن را می بینم برای هموطنان مازندرانی و همه مسافر ناراحت می شوم. براستی که حقشان این نیست. چرا هراز وفیروزکوه را عریض نمی کنید؟!!!!!!!

avatar
دیروز ۰۹:۱۴

یه قرون بدید آش به همین خیال باشید ،پل به این عظمت هم مشکل را حل نمی‌کند فقط هزینه گزاف کردید وبی نتیجه

avatar
دیروز ۱۱:۱۳

این پل نه تنها بزرگترین پل در خُشکی خاورمیانه است بلکه طولانی ترین زمان احداث و بنر و تبلیغ را نیز به خود اختصاص داده. این پل حتی از نظر بازدید هم رکورد دار است. رکورد بازدید توسط مسوولین زحمت کش.

avatar
دیروز ۱۱:۱۸

تابستان آینده،تازه اگه بارون بباره!

avatar
دیروز ۱۱:۴۲

از سال ۹۵ شمارش معکوسه

avatar
امروز ۰۰:۱۳

انشاالله مبارک باشه خدا قوت فرزندان ایران

avatar
امروز ۰۰:۴۹

درخصوص‌آسفالت‌جاده‌ها‌ازفناوری‌نانو‌تحقیق‌شود،تا‌آسفالت‌مقاوم‌که‌بتواند‌تا‌چند‌دهه‌بیدردسرجاده‌ها‌را‌ایمن‌کند‌‌این‌چاله‌ها‌وترک‌ها‌هم‌مسبب‌خرابی‌خودروها‌وهم‌مسبب‌تصادف‌ومرگ‌ونیر‌می‌شود

avatar
امروز ۱۱:۲۸

این اتوبان در بدترین نقطه به اتوبان قزوین متصل میشه. احتمال اینکه او نقطه همیشه قفل ترافیک باشه هست. نقطه اتصال باید بعداز پل گردان میشد.