به گزارش ایسنا، این ابتکار به مشتریان این امکان را میدهد که به جای چند هفته، ظرف مدت چند دقیقه، بین پلتفرمهای رایانشی این دو شرکت، لینکهای خصوصی و پرسرعت ایجاد کنند.
این سرویس جدید کمی بیش از یک ماه پس از آن رونمایی میشود که قطعی سرویس «خدمات وب آمازون» (AWS) در ۲۰ اکتبر، دسترسی به هزاران وبسایت را در سراسر جهان مختل کرد و باعث شد برخی از محبوبترین برنامههای اینترنتی، از جمله اسنپچت و ردیت از دسترس خارج شوند. طبق اعلام شرکت تحلیلی «پارامتریکس»، این قطعی برای شرکتهای آمریکایی بین ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلیون دلار ضرر خواهد داشت.
طبق بیانیههای آمازون و گوگل، این سرویس جدید، «اینترکانکت مولتی کلود» شرکت «خدمات وب آمازون» را با «کراس کلود اینترکانکت» گوگل کلود ترکیب میکند تا قابلیت همکاری شبکه را بهبود بخشد.
رابرت کندی، معاون خدمات شبکه در «خدمات وب آمازون» گفت: «این همکاری میان «خدمات وب آمازون» و گوگل کلود، نشاندهنده یک تغییر اساسی در اتصال چند ابری است.»
راب انس، معاون رئیس و مدیر کل شبکه ابری در گوگل کلود گفت: این شبکه مشترک برای آسانتر کردن انتقال دادهها و برنامهها بین ابرها برای مشتریان در نظر گرفته شده است. گوگل کلود در بیانیهای اعلام کرد که شرکت سلزفورس، از جمله کاربران اولیه این رویکرد جدید است.
«خدمات وب آمازون»، قدرت رایانشی، ذخیرهسازی دادهها و سایر خدمات دیجیتال را به شرکتها، دولتها و افراد ارائه میدهد و بزرگترین ارائهدهنده خدمات ابری در جهان است و پس از آن، آژور مایکروسافت و گوگل کلود قرار دارند.
شرکتهای فناوری از جمله آلفابت، مایکروسافت و آمازون، میلیاردها دلار برای ساخت زیرساختهایی سرمایهگذاری میکنند که بتوانند ترافیک فزاینده اینترنت مرتبط با تقاضای رو به رشد هوش مصنوعی را مدیریت کنند، زیرا نیاز به قدرت رایانشی برای پشتیبانی از این خدمات، رو به افزایش است.
بر اساس گزارش رویترز، کسب و کار ابری آمازون در سه ماهه سوم امسال، رشد چشمگیری داشته و ۳۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که بیش از دو برابر درآمد ۱۵.۱۶ میلیارد دلاری گوگل بوده است.
انتهای پیام


نظرات