• چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۴ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404091207986
  • خبرنگار : 50996

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی مطرح کرد

نوسان‌دهی غیرمتعارف قیمت‌ بلیت‌ توسط برخی از سامانه‌های آنلاین

نوسان‌دهی غیرمتعارف قیمت‌ بلیت‌ توسط برخی از سامانه‌های آنلاین

ایسنا/خراسان رضوی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: برخی از سامانه‌های آنلاین فروش بلیت، بلیت‌های غیرواقعی عرضه می‌کنند، در صورت لغو پرواز مبالغ مسافران را با تأخیر طولانی پس می‌دهند و با دستکاری و نوسان‌دهی غیرمتعارف قیمت‌ها بازار را متشنج کرده‌اند.

فرهاد دوایی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس اجرای برنامه هفتم توسعه کشور، نرخ‌نامه شرکت‌های هواپیمایی اوایل تابستان اعلام شد. طبق این نرخ‌نامه، کف قیمت بلیت مسیر مشهد–تهران بین ۳ تا ۴ میلیون تومان و سقف آن ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است و میانگین آن حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در ایام غیرپیک قیمت‌ها حتی کمتر از ۳ میلیون تومان هم عرضه می‌شود، افزود: ضمن اینکه در ماه‌های اخیر افزایش محسوسی در نرخ‌ها نداشته‌ایم و تاکنون مصوبه جدیدی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری یا انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی صادر نشده است.

دوایی با اشاره به رشد نارضایتی مردم نسبت به برخی سامانه‌های آنلاین فروش بلیت گفت: عرضه بلیت‌های غیرواقعی توسط برخی پلتفرم‌ها، شکایات زیادی ایجاد کرده و نیازمند ورود جدی دولت و سازمان هواپیمایی کشوری است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی درباره وضعیت تقاضای سفر هوایی و ریلی در آستانه زمستان گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی و کاهش سفرهای فصلی، عرضه و تقاضا در حالت نرمال قرار دارد و تاکنون گزارشی از کمبود بلیت یا سرگردانی مسافران دریافت نشده است. معمولاً در این فصل سفرها جنبه ضروری پیدا می‌کند و بخشی از متقاضیان نیز از اتوبوس استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بخش عمده تخلفات بازار سفر مربوط به افراد یا مراکز فاقد مجوز است، گفت: در بازدیدهای مشترک با اداره اماکن و تعزیرات، موارد متعددی از فعالیت مراکز غیرمجاز شناسایی شده است. این مراکز بدون داشتن مجوز، با اعلام قیمت‌های غیرواقعی یا جابه‌جایی نرخ‌ها، موجب نارضایتی مردم می‌شوند. خوشبختانه از دفاتر مجاز در نیمه دوم سال تخلف قابل توجهی گزارش نشده و این دفاتر تحت نظارت مداوم قرار دارند.

دوایی تصریح کرد: مسافران برای تهیه خدمات سفر، تنها به دفاتر دارای مجوز از میراث فرهنگی، سازمان هواپیمایی کشوری یا سازمان حج و زیارت مراجعه کنند؛ زیرا پیگیری تخلفات مراکز غیرمجاز عملاً امکان‌پذیر نیست. همچنین در صورت گزارش تخلفات دفاتر مجاز خدمات سفر می‌توانند با  شماره ۳۲۲۸۱۸۳۰ تماس بگیرند و بازرسان انجمن در کوتاه‌ترین زمان موضوع را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha