• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۴ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1404092617428
  • خبرنگار : 71604

این عینک می‌شنود!

این عینک می‌شنود!

عینک هوش مصنوعی «متا» اکنون می‌تواند به کاربر خود در بهتر شنیدن گفت‌وگوها کمک کند.

به گزارش ایسنا، شرکت «متا»(Meta) روز سه‌شنبه از به‌روزرسانی عینک‌های هوش مصنوعی خود خبر داد که به کاربر امکان می‌دهد تا در محیط‌های پرسروصدا، صدای طرف مقابل خود را بهتر بشنود.

به نقل از تک کرانچ، متا می‌گوید این ویژگی ابتدا در عینک‌های هوشمند «ری-بن متا»(Ray-Ban Meta) و «اوکلی متا اچ‌اس‌تی‌ان»(Oakley Meta HSTN) در آمریکا و کانادا در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، عینک‌ها به‌روزرسانی دیگری را نیز دریافت می‌کنند که به کاربر امکان می‌دهد تا از اپلیکیشن «اسپاتیفای»(Spotify) برای پخش آهنگی استفاده کند که با آنچه در حال حاضر می‌بیند، مطابقت دارد.

برای مثال، اگر کاربر به جلد یک آلبوم موسیقی نگاه کند، عینک می‌تواند آهنگی را از آن هنرمند پخش کند یا اگر به درخت کریسمس خود با انبوهی از هدایا نگاه کند، موسیقی مخصوص تعطیلات پخش می‌شود. این قابلیت بیشتر یک ترفند است، اما نشان می‌دهد که متا چگونه به ارتباط دادن آنچه مردم می‌بینند با اقداماتی که می‌توانند در اپلیکیشن‌های خود انجام دهند، فکر می‌کند.

ویژگی تمرکز بر گفت‌وگو، کاربردی‌تر به نظر می‌رسد. این ویژگی که اولین بار در «کنفرانس کانکت»(Connect conference) شرکت متا در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد، از اسپیکرهای عینک هوش مصنوعی برای تقویت صدای شخصی که کاربر در حال صحبت کردن با اوست، استفاده می‌کند. متا می‌گوید کاربران عینک‌های هوشمند می‌توانند با کشیدن دسته سمت راست عینک خود یا از طریق تنظیمات دستگاه، سطح تقویت صدا را تنظیم کنند. این ویژگی به آنها امکان می‌دهد تا سطح صدا را با دقت بیشتری متناسب با محیط کنونی خود مانند رستوران، قطار شهری یا هر جای دیگری تنظیم کنند.

این که ویژگی جدید تا چه اندازه خوب کار می‌کند، هنوز نیاز به آزمایش دارد. با وجود این، ایده استفاده از لوازم جانبی هوشمند به عنوان راهی برای کمک به شنوایی، محدود به متا نیست. ایرپادهای «اپل» در حال حاضر ویژگی «تقویت مکالمه»(Conversation Boost) را ارائه می‌دهند که برای کمک به کاربر در تمرکز روی شخصی که با او صحبت می‌کند، طراحی شده است و مدل‌های Pro اخیراً پشتیبانی از ویژگی سمعک در سطح بالینی را نیز اضافه کرده‌اند.

اگرچه ویژگی مکالمه‌محور به آمریکا و کانادا محدود است، اما ویژگی اسپاتیفای به زبان انگلیسی در بازار تعداد بیشتری از کشورها مانند استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، هند، ایرلند، ایتالیا، مکزیک، نروژ، اسپانیا، سوئد، امارات متحده عربی، انگلستان و آمریکا ارائه می‌شود.

به‌روزرسانی نرم‌افزار (نسخه ۲۱) ابتدا برای کسانی که در «برنامه دسترسی زودهنگام» متا ثبت‌نام کرده‌اند، در دسترس قرار خواهد گرفت. این برنامه که مستلزم پیوستن به فهرست انتظار و دریافت تأیید است، بعداً به‌طور گسترده‌تر عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha